پرش لینک ها
جذب مشتری

جذب مشتری با استفاده از مقاله نویسی

جذب مشتری با استفاده از مقاله نویسی

جذب مشتری یکی از مسائل بسیار حیاتی در خصوص سایت‌ها به‌خصوص سایت‌های مربوط به فروش محصول است. برای این که شما بخواهید ترفندهای مختلف برای جلب‌توجه مشتریان را بشناسید در ابتدا لازم است تا انواع مشتری را بشناسید.

درصورتی‌که شما نتوانید به‌درستی مشتریان را دسته‌بندی کنید و برای آنها روش‌های مختلفی استفاده کنید باعث تغییر عقیده آنها نخواهید شد. مهم‌ترین مسئله‌ای که در خصوص جلب مشتری وجود دارد توانایی ترغیب مشتریان است. در ادامه مقاله دررابطه‌با انواع مشتری و روش‌های مختلفی برای جلب‌توجه مشتریان آشنا می‌شوید.

جذب مشتری
جذب مشتری

انواع مشتری برای جذب مشتری

همان‌طور که گفتیم انواع مختلفی از مشتریان وجود دارند. در واقع در مسئله فروش، بازاریابی اهمیت زیاد دارد و یکی از مسائل بااهمیت در خصوص بازاریابی شناسایی مشتریان است. به‌طورکلی مشتریان به سه نوع تقسیم می‌شوند یعنی،

  1. بالقوه
  2. مایل به خرید
  3. وفادار

مشتری بالقوه کیست؟

هنگامی که شما سایتی ایجاد و یا فروشگاه اینترنتی به وجود می‌آورید در مراحل اولیه گمنام هستید. در همان ابتدای کار افرادی از سایت شما بازدید می‌کنند و ممکن است برای خرید از شما اقدام کنند. این افراد یعنی کسانی که از محصولات شما در ابتدای کار، آگاه می‌شوند اما تصمیم خاصی برای خرید یا عدم خرید ندارند مشتریان بالقوه نامیده می‌شوند.

جذب مشتری
جذب مشتری

مشتری مایل به خرید کیست؟

این دسته از مشتریان در واقع همان مشتریان بالقوه هستند اما در این بخش قصد خرید دارند. در واقع شما با استفاده از روش‌های جذب مشتری در این مرحله توانسته‌اید تا مشتریان بالقوه را به مشتریان مایل به خرید تبدیل کنید. در این مرحله فعالیت‌های شما هرچقدر خلاقانه‌تر باشد مشتری زودتر تصمیم به خرید می‌گیرد. محتواهای مختلفی که شما برای افراد تهیه می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند مشتریان بالقوه را به مشتریان مایل به خرید تبدیل کند و در نتیجه با اعتماد کامل از شما خرید کنند.

مشتری وفادار کیست؟

همان‌طور که از نام این گروه مشخص است مشتری وفادار کسی است که به‌هیچ‌عنوان حاضر نمی‌شود از سایت شما دست بکشد. این دسته از مشتریان که در گروه سوم قرار دارند، افرادی هستند که به‌هیچ‌عنوان شما را ترک نمی‌کنند.

مشتریان وفادار به‌محض اینکه محصول جدیدی را وارد سایت کنید از شما خرید می‌کنند و آن را تبلیغ می‌کنند. در این مرحله محتواهای شما باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر جذب مشتری باعث به‌وجودآوردن وفاداری در آن‌ها شود. درصورتی‌که شما یکی از این افراد وفادار را از دست دهید طبیعتاً با خسارات جبران‌ناپذیری مواجه خواهید شد.

تکنیک‌های جذب مشتری با استفاده از تولید محتوا

باتوجه‌به این موضوع که شما حالا با انواع مشتری آشنا شده‌اید لازم است تا تکنیک‌های جذب مشتری با استفاده از تولید محتوا و وبلاگ‌نویسی را آموزش ببینید. تولید محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که در قدم اول باعث جلب‌توجه مشتریان بالقوه شود.

درصورتی‌که مشتری بالقوه مایل به بازدید از فروشگاه شما شود وارد مرحله دوم یعنی مشتری مایل به خرید می‌شود. در بخش دوم نیز توانایی تولید محتوای شما غیرقابل‌انکار است زیرا می‌توانید مشتری مایل به خرید را تبدیل به مشتری وفادار کنید.

تکنیک‌های تولید محتوا برای جلب مشتری،

  • تولید محتوای مقایسه‌ای
  • تولید محتوای آموزشی
  • ارائه اطلاعات در خصوص جزئیات و متریال
  • شیوه مصرف
  • مشاوره برای خرید

تولید محتوای مقایسه‌ای

یکی از روش‌های بسیار مفید دررابطه‌با جذب مشتری تولید محتوای مقایسه‌ای است. دررابطه‌با تولید محتوای مقایسه‌ای شما می‌توانید محصولات خود را بدون نام‌بردن با محصولات سایت‌های دیگر مقایسه کنید. در برخی موارد می‌توانید محصولات جدیدتان را با محصولات قدیمی خود مقایسه کنید. درصورتی‌که مقایسه شما به‌صورت عادلانه و منطقی باشد همین موضوع باعث جلب مشتری می‌شود.

جذب مشتری و تولید محتوای

یکی دیگر از موارد بااهمیت در خصوص تولید محتوا برای فروش بیشتر محصولات محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی بسیار وسیع و پایان‌ناپذیر است و به همین دلیل شما می‌توانید به روش‌های مختلف و آموزش‌های متنوع به مشتریانتان باعث جلب‌توجه آنها شوید. محتوای آموزشی می‌تواند تکنیک‌هایی برای بهبود شرایط با استفاده از خرید و یا آموزش استفاده از آن محصول باشد.

ارائه اطلاعات در خصوص جزئیات

برای اینکه مشتری جذب محتوای شما شود لازم است تا دررابطه‌با جزئیات محصولاتتان به مشتری اطلاعات ارائه دهید. ارائه اطلاعات دررابطه‌با جزئیات محصول باعث افزایش آگاهی مشتری می‌شود. مشتریان برای خرید به این نکات توجه می‌کنند و به همین طریق نیز به شما اعتماد می‌کنند.

اطلاعاتی در خصوص شیوه مصرف

برخی از محصولات شیوه‌های مختلفی برای مصرف دارند. باتوجه‌به این مورد شما می‌توانید تولید محتوای مبتنی بر شیوه مصرف محصول به مشتری ارائه دهید. ارائه روش‌هایی برای مصرف محصول شاید به‌صورت مستقیم باعث جذب مشتری نشود اما به طور غیرمستقیم سبب این موضوع می‌شود. در خصوص محصولات تمامی مسائل و ریز جزئیات دررابطه‌با انواع روش‌های مصرف و نوع مصرف به مشتری اطلاعات کافی ارائه دهید.

مشاوره برای خرید

در نهایت چیزی که برای مشتری اهمیت دارد توجه شما به مشتریان است. درصورتی‌که شما در تولید محتوای خود مشاوره بسیار خوبی برای خرید محصول به مشتریان ارائه کنید مشتری متوجه این ارزش‌گذاری شما خواهد شد. برای فروش محصول بهتر است تنها به محتوای اطلاعاتی کفایت نکنید و بخش ارتباط با مشاورین فروش را فعال کنید. ارتباط شما با مشتریان و مشاوره‌های شما به مشتریان باعث افزایش فروش خواهد شد.

جذب مشتری
جذب مشتری

مقالات مختلفی در خصوص افزایش فروش و روش‌های فروش بیشتر وجود دارد اما در این مقاله ما در خصوص انواع مشتری و روش‌های جذب مشتری برای شما اطلاعاتی ارائه کردیم. همان‌طور که گفتیم برای افزایش فروش و جلب مشتری در ابتدا لازم است تا شما به‌عنوان فروشنده مشتریان خود را بشناسید.

به‌طورکلی و باتوجه‌به اطلاعات به‌دست‌آمده مشتریان به سه دسته تقسیم می‌شوند. تقسیم کردن مشتریان به‌صورت 3 دسته می‌تواند به‌نوعی مرحله‌بندی مشتریان نیز باشد. منظور از مرحله‌بندی مشتریان دررابطه‌با تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان مایل به خرید و مشتریان مایل به خرید به خریداران وفادار است.

همان‌طور که می‌دانید تولید محتوا و وبلاگ‌نویسی برای محصول و سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. درصورتی‌که محصولات شما با استفاده از تکنیک‌های مختلف در قالب وبلاگ برای مشتریان ارائه شود مشتریان بیشتری به خود جلب خواهد کرد. مشتری هنگامی که وارد سایت شما می‌شود باید آن‌قدر تحت‌تأثیر قرار بگیرد که بتواند به شما اعتماد کند و در نهایت از شما خرید کند.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید