پرش لینک ها
گیم فیکشن در کسب‌وکار

کاربرد گیمفیکشن در کسب‌وکار چیست؟

کاربرد گیم فیکشن در کسب‌وکار چیست؟

گیم فیکشن در کسب‌وکار موضوعی است که در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با آن توضیح دهیم. گیم فیکشن از سال ۲۰۰۲ وارد فضای اینترنتی شد. گیم فیکشن به معنی بازی‌سازی سال‌ها قبل به وجود آمده است. باوجوداینکه حدود بیست سالی از ابداع گیم فیکشن می‌گذرد بااین‌حال افراد زیادی حتی این اصطلاح را نشنیده‌اند.

برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ گیم فیکشن به‌طورجدی موردتوجه کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفت. از همان سال به بعد شرکت‌های مختلفی برای کسب‌وکار خود در حوزه گیم فیکشن سرمایه‌گذاری کردند و از این روش در خدمات خود برای بهبود کارهایشان استفاده کردند.

در واقع مهم‌ترین تعریف از گیم فیکشن استفاده از المان‌های مختلف بازی در چیزی است که به طور جزئی و ذاتی اصلاً بازی نیست و هیچ ربطی به بازی ندارد. یکی از جذابیت‌های گیم فیکشن دریافت پاداش در قبال فعالیت‌های روزمره مانند تماشای فیلم است. برای اینکه با کاربرد گیم فیکشن در فضای کاری بیشتر آشنا شوید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

گیم فیکشن در کسب‌وکار
گیم فیکشن در کسب‌وکار

گیم فیکشن در کسب‌وکار

گیم فیکشن یکی دیگر از روش‌های مورداستفاده برای کسب‌وکار به روش بازاریابی است. گیم فیکشن به معنی بازی‌سازی است. اگر شما بخواهید از گیم فیکشن استفاده کنید باید بدانید که بحث گیم فیکشن جدا از دیگر مسائل محتوایی و بازاریابی نیست و در واقع مرتبط با همان موضوعات است.

مهم‌ترین دلیل نام‌گذاری این روش محتوایی به گیم فیکشن در کسب‌وکار استفاده از روش‌های جذاب در بازی‌ها است. همان‌طور که می‌دانید بازی‌ها باعث جلب‌توجه شما می‌شوند و شما ساعت‌ها درگیر یک بازی می‌شوید. اگر بخواهیم دررابطه‌با جذابیت این روش حرف بزنیم باید بگوییم،

  • استفاده از تمام توان و تلاش در بازی
  • به‌وجودآمدن حس پیروزی بعد از برد
  • به سرانجام رساندن یک وظیفه مهم
  • پیگیر بودن

با استفاده از گیم فیکشن شما می‌توانید احساسی نظیر این موارد را به افراد و کاربران القا کنید.

مزایای گیم فیکشن در کسب‌وکار

همان‌طور که گفتیم گیم فیکشن یکی از روش‌های امروزی برای جذب کاربران است. گیم فیکشن مزایای مختلفی برای برند شما دارد از جمله،

  • مشارکت کاربران در فعالیت‌های کسب‌وکار شما
  • همکاری مداوم شما و کاربران
  • به‌وجودآوردن ارتباط مداوم و عمیق
  • افزایش اهمیت کسب‌وکار شما در نظر کاربران
  • به‌وجودآوردن مشتریان وفادار
  • افزایش درآمد

این موارد مهم‌ترین مزایای گیم فیکشن در کسب‌وکار به‌حساب می‌آیند.

تکنیک‌های گیم فیکشن

برای استفاده از تکنیک‌های مختلف گیم فیکشن در کسب‌وکار روش‌های مختلفی وجود دارد. تمامی روش‌های مختلفی که برای گیم فیکشن استفاده می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به خرید شود. یکی از دلایل استفاده از گیم فیکشن نیز تأثیر بسیار خوب استفاده از تکنیک‌های گیم فیکشن است. از جمله تکنیک‌های گیم فیکشن برای موفقیت در کسب‌وکار،

  1. جذب مشتری با استفاده از پاداش
  2. ترویج محصولات توسط بازی
  3. آموزش به مشتریان
  4. قابلیت برنده‌شدن در بازی‌ها برای کاربران
  5. توجه به شبکه‌های اجتماعی

جذب مشتری با استفاده از پاداش

یکی از مهم‌ترین نکات دررابطه‌با مسئله تکنیک‌های گیم فیکشن در کسب‌وکار استفاده از تخفیف‌های مختلف است. اگر شما بتوانید برای مشتریانتان تخفیف‌های مختلفی به نمایش بگذارید می‌توانید آنها را برای خرید و … مشتاق کنید.

ترویج محصولات توسط بازی

شما می‌توانید در یک بازی یک محصول را ترویج کنید. اگر کسب‌وکار شما مربوط به محصولات آرایشی باشد می‌توانید از برندتان در یک بازی استفاده کنید. در کنار گزینه‌های معمولی اگر بتوانید محصول خود را به‌عنوان بهترین محصول قرار دهید درواقع به ترویج محصولتان کمک می‌کنید.

گیم فیکشن در کسب‌وکار
گیم فیکشن در کسب‌وکار

قابلیت برنده‌شدن در بازی‌ها

افراد هنگامی که یک بازی را انتخاب می‌کنند مهم‌ترین هدفشان پیروزی در بازی است. بازی‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند باعث به‌وجودآوردن حس پیروزی در کاربران شوند. اگر شما بازی‌های سخت و غیر قابل پیروزی برای مخاطبان انتخاب کنید نتیجه مثبت زیادی در یافت نخواهید کرد. بازی‌ها را به‌صورت ساده و قابل انجام‌دادن طراحی کنید. بازی باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان بدون مشکل و به‌آسانی بازی کنند و پیروز شوند.

توجه به شبکه‌های اجتماعی

تأثیر شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروزی غیرقابل‌انکار است. یکی دیگر از تکنیک‌های گیم فیکشن در کسب‌وکار توجه به شبکه‌های اجتماعی مختلف است. شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و… یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت کسب‌وکار شما هستند. شبکه‌های اجتماعی با وجود تمام پیچیدگی‌هایی که دارند اما بسیار پر طرف‌دار هستند.

اگر بتوانید روش‌های مختلف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را آموزش ببینید در نتیجه می‌توانید با استفاده از آن گیم فیکشن را نیز گسترش دهید. برای این موضوع لازم است تا شما از لینک‌های مختلفی کاربران شبکه‌های اجتماعی را برای بازدید از صفحه وب و یا … خودتان راهنمایی کنید. به این صورت ارتباط مخاطبان از شبکه‌های اجتماعی با شما ایجاد می‌شود.

موفقیت در استفاده از گیم فیکشن

اگر شما بتوانید برای گیم فیکشن سه مهارت را تقویت کنید موفقیت با استفاده گیم فیکشن در کسب‌وکار شما حتمی خواهد بود. از جمله مسائل بااهمیت،

  • تولید محتوای ارزشمند: محتوای کلی شما در بازی‌سازی باید با کسب‌وکار شما مرتبط باشد.
  • ارزش‌گذاری: گیم فیکشن باید به‌گونه‌ای عمل کند که کاربر احساس با رازش بودن کند.
  • موفقیت و پیروزی: همان‌طور که گفتیم بازی‌ها بهتر است ساده‌تر باشند. هرچقدر سادگی در بازی بیشتر باشد احتمال پیروزی در بازی برای کاربران بیشتر خواهد شد.
گیم فیکشن در کسب‌وکار
گیم فیکشن در کسب‌وکار

کاربرد گیم فیکشن در کسب‌وکار همان‌طور که گفتیم در سال ۲۰۱۱ مشاهده شد. از همان سال به بعد افراد اشتیاق زیادی دررابطه‌با استفاده از گیم فیکشن پیدا کردند. هنگامی‌که که کسب‌وکارها از مزایای گیم فیکشن اطلاعات کسب کردن و آگاه شدند تصمیم بر این شد که در پروژه‌ها و برنامه‌های خود از گیم فیکشن استفاده کند. ازآنجایی‌که مهم‌ترین روش در جذب توسط گیم فیکشن با پاداش دادن است به همین دلیل افراد زیادی جذب این روش می‌شوند.

توجه داشته باشید که گیم فیکشن با وجود تمام مزایایی که دارد در صورت کوچک‌ترین اشتباه آسیبی جدی به بازاریابی وارد می‌کند. ازآنجایی‌که با کاربرد گیم فیکشن آشنا شدید و حالا می‌دانید که گیمیفیکیشن چه مزایایی دارد پیشنهاد می‌کنیم که از آن در کسب‌وکارتان استفاده کنید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید