پرش لینک ها
راهنمای خرید هاست ابری

راهنمای خرید هاست ابری | 0 تا 100

راهنمای خرید هاست ابری

راهنمای خرید هاست ابری؛ در عصر ارتباطات و تکنولوژی، نیاز به یک سایت از ملزومات هر کار و حرفه ای می باشد. هر فردی که با پروسه طراحی سایت روبرو می‌شود، عبارات هاست و سرور را بارها می شنود و با آنها سروکار دارد. امروزه در خصوص خرید هاست‌های مختلف، هاست ابری در صدر نیازهای طراحان سایت قرار گرفته است. در این متن می خواهیم با مفهوم هاست، سرور و هاست ابری آشنا شویم. سپس درباره نکات خرید هاست ابری بطور کلی و تهیه آن از سرورنت اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تعریف هاست و سرور

راهنمای خرید هاست ابریسرور:
بطور کلی سرور یک رایانه که همیشه متصل به شبکه یا همان اینترنت می‌باشد که همیشه روشن است. این رایانه برای منظورهای متفاوتی ساخته شده اند. به عنوان مثال، یک سرور ممکن است برای اعمالی مانند میزبانی وب سایت‌های مختلف، کنترل دسترسی‌های مشتریان، برنامه‌های کاربردی مانند حسابداری، ارسال و دریافت ایمیل و سایر موارد استفاده شود.

هاست:
واژهٔ هاست در لغت به معنی «میزبان» و و واژهٔ هاستینگ به معنای «میزبانی کردن» است. اما این واژه‌ها در دنیای اینترنت و سرورهای اینترنتی معنای مخصوص به خود را دارند. وقتی در موضوعات مربوط به اینترنت، وبسایت و سرویس‌های اینترنتی از کلمات هاست و هاستینگ استفاده می‌کنیم؛ منظور ما خدمات راه‌اندازی و نگهداری سرور برای میزبانی از کدهای سرویس مشتری است. بدین ترتیب کاربران از سراسر جهان و با استفاده از اینترنت به سرویس‌ مورد نظر دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند.

در حقیقت به جای آنکه مجبور باشید یک سرور را خودتان راه‌اندازی کنید می‌توانید چنین سرور آماده شده‌ای را از طریق اجاره سرویس‌های هاست یا هاستینگ اجاره کنید. بدین روش از هزینه‌های نگه‌داری آن (از جمله برق و اینترنت) در امان می‌مانید! از طرفی این امکان را خواهید داشت که سرویس‌دهنده خود را از هرجای دنیا بصورت ریموت مدیریت کنید.

هاست ابری چیست؟
برای مقاصد مختلف وب سایت‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، هاست‌های متفاوتی را با توجه به کاربرد وب سایت و سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌دهند. هاست ابری از انواع متداول و بسیار محبوب پلن‌های هاستینگ می‌باشد.

هاست ابری یا cloud hosting نسل جدیدی از هاست اشتراکی است. پس بد نیست در ابتدا با مفهوم هاست اشتراکی آشنا شوید:

انتخاب بهترین هاست ابری

هاست اشتراکی چیست؟
این نوع سرویس میزبانی به این صورت است که یک سرور مسئولیت میزبانی چندین وب سایت را بر عهده می‌گیرد. به بیانی ساده، یک سرور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر بخش مسئولیت میزبانی یک سایت را بر عهده دارد. در این نوع میزبانی، ممکن است یک سرور مسئولیت میزبانی چندین وبسایت یا سرویس اینترنتی را بر عهده بگیرد.

مزایای هاست ابری
همانطور که گفتیم هاست ابری در واقع نوعی هاست اشتراکی است. در این نوع هاست، وظیفه میزبانی از یک سرویس، بین چندین سرور روی یک دیتا سنتر (و حتی در مواردی روی چند دیتاسنتر متفاوت) توزیع شده است. این بدان معناست که چندین سرور به صورت پراکنده به یک مشتری یا چندین مشتری خدمت‌رسانی می‌کنند. یعنی اگر سروری قطعی برق یا قطعی شبکه داشته باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد و بقیه سرورها به شکل ابری، سرور را پشتیبانی می‌کنند.

معنی و مفهوم ابر
دلیل استفاده از کلمه ابر، استفاده از چندین سرور در نقاط مختلف برای ارائه خدمات میزبانی به یک مشتری(یا چندین مشتری) می‌باشد و هر لحظه ممکن است پردازش توسط یکی از آن سرورها انجام شود. به همین دلیل، هاست ابری توسط بسیاری از کاربران و دارندگان وب سایت توصیه می‌شود. در واقع آنها مطمئن هستند که هاست ابری نسبت به سرویس‌های میزبانی دیگر، آسیب پذیری کمتری دارند.

انتخاب آزاد منابع با خرید هاست ابری
برای درک این ویژگی کافیست به این مثال توجه کنید: فرض کنید مانند هاست با منابع مشخصی بر روی یک سرور را تهیه کرده‌اید. بعد از مدتی بنا به دلایلی( مانند ایجاد کمپین تبلیغاتی)، اگر بخواهید منابع خود را افزایش دهید، احتمال اینکه نتوانید منابع خود را با کانفیگ مدنظرتان تطابق دهید، زیاد خواهد بود. اما درباره هاست ابری اینطور نیست!

هاست ابری با زیرساخت ابری که دارد، شما را در انتخاب منابع حتی بدون تعویض پلن، آزاد می‌گذارد. در واقع از دیگر مزایای هاست ابری انتخاب آزاد منابع به دلخواه کاربر می باشد. cloud hosting مزایای زیادی از جمله بالا بردن سرعت پردازش، دسترسی سریعتر و ارتقای تک به تک منابع، امکان تنظیم مقدار رم و پردازنده با توجه به کارکرد سایت و عدم محدودیت در تعداد زیر دامنه دارد.

نکات مهم هنگام خرید هاست ابری

معرفی هاست ابری سرورنت
در هاست ابری سرورنت شما می توانید منابع را خودتان انتخاب کنید، حتی امکان انتخاب رم و سی پی یو هم وجود دارد. منظور از منابع هاست پنج منبع اصلی می‌باشد که عبارتند از: انتخاب فضا تا ۵۰ گیگابایت، انتخاب پهنای باند تا ۱۲۰ ترابایت، پردازنده تا ۲۴ هسته، رم تا ۱۶ گیگابایت، بازدید در لحظه تا ۱۰۰ ریکوئست در لحظه. بنابریان با توجه به نیازهای وب‌سایتتان میزان استفاده از این منابع را معین کنید. سپس آنها را جداگانه سفارش دهید. در نهایت خرید هاست ابری با کاملا مطابق با نیازهایتان انجام می‌شود و با مشکلاتی از قبیل هزینه بیشتر یا منابع کمتر روبرو نخواهید شد.

به عنوان مثال، سایت وردپرسی که تهیه کرده اید، یا سایتی را خودتان با استفاده از PHP طراحی کرده اید و… هرکدام باتوجه به محتوا کانفیگ خاصی را بر روی سرویس میزبانی می‌طلبند. برای هر کدام از انواع سایت ها، منابع را می توانید به دلخواه انتخاب کنید. کاربران سرورنت هر کدام از منابع را که انتخاب کنند، مدل‌های پرداختی متنوعی پیش رویشان قرار می‌گیرد. بصورت پیش‌فرض روش پرداخت بر روی حالت ماهیانه است. اما شما می توانید دوره های پرداخت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، و یکساله را انتخاب و پرداخت کنید.

راهنمای انتخاب منابع در هاست ابری
اینکه از کدام منابع و به چه میزانی برای وب سایت خود منابع را تهیه کنید به عواملی مانند نوع اسکریپت، نوع پردازش وب سایت، تعداد کاربران همزمان، میزان محتوا، میزان فیلم و عکس مورد نیاز در وب سایت و سایر موارد بستگی دارد.

اگر شما اولین بار است که سایت طراحی می کنید و اطلاعات و علم کافی در مورد میزان و ارتباط منابع با یکدیگر ندارید، سرورنت پلن‌هایی از پیش ساخته شده را در اختیارتان قرار داده است. در این قسمت چهار پلن مختلف با توجه به نیاز سایت‌های مختلف پیشنهاد می‌شود. برای مشاهده و تهیه این پلن‌ها، در منوی میزبانی ابری، قسمت سفارش هاست ابری، روی پلن‌ها کلیک کنید تا بتوانید به چهار پلن زیر دسترسی داشته باشید:

هاست ساده
هاست تجاری
هاست سازمانی
هاست پرمصرف
در این پلن‌های پیشنهادی، منابعی بطور پیش فرض مشخص شده‌اند. این پلن‌ها برای کسانی که خودشان اطلاعات کافی ندارند و از میزان منابع مورد نیاز خود مطلع نیستند، بسیار مفید خواهد بود. این افراد با انتخاب یکی از این پلن‌ها، می‌توانند سایت خود را بارگذاری کنند.

سپس کاربر با توجه به نمودارهایی که در پرتال کاربری وجود دارد، می تواند مقدار منابع خود را چک کند. در صورت نیاز به ارتقای هر یک از منابع، کاربر می تواند تک به تک منابع خود را ارتقا دهد. این یعنی آنکه نیاز به ارتقای پلن و یا همه منابع نیست. مثلا، اگر نمودار رم نشان‌دهنده نیاز به ارتقا باشد، شما می‌توانید فقط رم خود را ارتقا دهید. در اینصورت فقط هزینه افزایش رم را پرداخت خواهید کرد.

معرفی هاست ابری سرورنت

انواع کنترل پنل هاست ابری

خرید هاست ابری لینوکسی عموما همراه با کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل همراه می‌باشد. البته باید بدانید که کنترل پنل سی پنل برای ایران تحریم می باشد. یعنی حتی در سرورهای ایران نیز سی پنلی ارائه شده اشتراکی می باشند و دارای لایسنس اصلی نیستند. بنابراین هاست ابری سرورنت به صورت لینوکسی می باشد و با کنترل پنل دایرکت ادمین ارائه می شوند.

نحوه سفارش و خرید هاست ابری
هاست ابری سرورنت را می توان به دو روش تهیه و سفارش داد:

از طریق وب سایت سرورنت
از طریق پروفایل کاربری
برای خرید از طریق سایت سرورنت از منوی میزبانی ابری باید بر روی زیر منوی سفارش هاست ابری کلیک کنید. شما می توانید در قسمت هاست ابری تمام توضیحات را خوانده و مراحل را اجرا کرده و هاست را خریداری کنید.

اما برخی افراد دوست دارند که از طریق پرتال کاربری سفارش خود را ثبت کنند. برای این کار کافیست که در سایت ثبت نام کنید و وارد پرتال کاربری شوید. در قسمت میزبانی ابری، زیرمنوی میزبانی ابری، یک علامت + وجود دارد. این علامت هم در کنار اسم هاست، هم در کنار اسم دامنه، و هم روی یک دایره سرخابی رنگ در پایین پرتال سمت چپ می باشد، اگر این علامت را بزنید می توانید هاست خود را سفارش دهید.

نحوه انتخاب نام دامنه در حین خرید هاست ابری
در زمان خرید هاست ابری، حتما باید نام دامنه بر روی آن تنظیم شود. نام دامنه قابل خریداری می باشد. حال شما یا نام دامنه را از قبل خریداری کرده‌اید، و یا نیاز به خرید نام دامنه دارید. اگر از قبل خریداری کرده باشید، کافیست نام دامنه خود را در کادر مخصوص تایپ کنید. اگر از قبل دامین دارید، دکمه بررسی را نزنید و تیک ثبت دامنه را هم بردارید.

اگر نام دامنه را از قبل خریداری نکرده‌اید، نام دامنه مورد نظر خود را در در کادر وارد کنید. سپس گزینه بررسی را بزنید تا مجاز بودن دانه تعیین شود(احتمال اینکه قبلا شخص دیگری دامین را خریده باشد نیز وجود دارد). در این مرحله شما با سه پیغام مواجه هستید:

این دامنه آزاد است: اگر دامنه آزاد باشد، این پیغامِ سبز رنگ نمایش داده می شود.

این دامنه قبلا خریداری شده است: نمایش این پیغام نشان دهنده آن است که نام دامنه قبلا خریداری شده و امکان خرید آن وجود ندارد.

این دامنه قبلا برای میزبانی دیگری استفاده شده است: مشاهده این پیغام به این معناست که کاربر در سرورنت هاست دیگری داشته که منقضی شده یا هنوز فعال است. اگر دامنه فعال باشد، امکان استفاده از این نام دامنه را ندارید. اما اگر منقضی شده باشد، باید تیکتی به واحد فنی ارسال ارسال شود و درخواست حذف نام دامنه از هاست قبلی مکتوب شود. پس از حذف شدن توسط واحد فنی، امکان سفارش هاست به نام دامنه مذکور وجود خواهد داشت.

سفارش و خرید هاست ابری

آخرین مرحله خرید هاست ابری
بعد از وارد کردن یا ثبت نام دامنه، به قسمت انتخاب هاست می روید و هاست ابری مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. از قسمت پلن‌ها می‌توانید یکی از چهار پلن پیشنهادی را انتخاب کنید. همچنین از قسمت هاست سفارشی می‌توانید کانفیگ موردنظر خودتان را در انتخاب منابع اعمال کنید. در نهایت فاکتور صادر می‌شود و پس از ساخته شدن هاست ابری(که در همان پرتال قابل رویت می باشد)، اطلاعات به ایمیلتان ارسال می شود.

همچنین شما از طریق پرتال کاربری قسمت میزبانی ابری، زیرمنوی میزبانی ابری، روی اسم دامنه فعالتان در قسمت هاست‌های فعال کلیک می کنید و گزینه کنترل پنل در بخش مدیریت هاست را میزنید و به کنترل پنل هاست خود (همان دایرکت ادمین) دسترسی خواهید داشت.

نکات مهم هنگام خرید هاست ابری:
1. انتخاب موقعیت مکانی
هنگام خرید هاست ابری موقعیت هاست از شما سوال پرسیده خواهد شد. ایران یا اروپا؟ علت این سوال این است که سرعت ارسال و دریافت دیتا پکت‌ها به فاصله میان سرور و کاربر بستگی دارد. یعنی اگر در ایران هستید، و بیشتر مشتریان وب سایت شما از داخل ایران هستند، انتخاب هاست ابری ایران سرعت بهتر و بالاتری برای وب‌سایت شما خواهد داشت.

درصورتی که کاربران شما یکی از شرایط زیر را داشته باشند، خرید هاست ابری اروپا به نفع شما خواهد بود:

اغلب کاربران خارجی هستند
کاربران از ربات تلگرام استفاده می‌کنند
مشتریانی که آی‌پی ایران آنها بسته شده باشد
افرادی که نمی‌خواهند آی‌پی ایران را در اسم هاست خود داشته باشد
نکته جالب این است که پس از خرید هاست از ایران، امکان انتقال آن به اروپا یا برعکس نیز وجود دارد. برای این کار کافیست به پروفایل کاربری خود مراجعه کنید و از منوی میزبانی ابری، زیر منوی مدیریت هاست، و تغییر مکان را انتخاب کنید.

انتخاب هاست ابری پایدار و پر سرعت

2. زبان برنامه نویسی وب سایت
زبان برنامه نویسی یک وب‌سایت یا وب اپلیکیشن در انتخاب هاست ابری تاثیر گزار می‌باشد. بطور مثال زبان برنامه نویسی PHP و بالطع فریم‌ورک‌های آن مانند لاراول با هاست ابری لینوکس سازگاری بالاتری دارند. از طرفی وب‌سایت‌هایی که با ASP / دات‌نت نوشته‌شده اند با سرویس های میزبانی ویندوزی بیشترین انطباق را دارند.

همان‌طور که احتمالا اغلبتان می‌دانید، وب‌سایت‌های وردپرسی به زبان PhP طراحی شده‌اند. بنابراین بهترین هاست ابری برای وب‌سایت‌های وردپرسی مبتنی بر لینوکس می‌باشند.

3. انتخاب دوره پرداخت
هاست ابری سرورنت از معدود هاست‌های ابری است که دوره پرداخت یک ماهه هم دارد. این دوره پرداخت به منظور استفاده افرادیست که از نحوه پشتیبانی یا بسیاری از مسائل دیگر مطلع نیستند و می خواهند در این دوره یک ماهه شرایط را بررسی کنند. به طور کلی، دوره‌های پرداخت به صورت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، و یکساله می‌باشند، که در حالت سه ماهه ۴٪ تخفیف، شش ماهه ۹٪ تخفیف، و یکساله هم ۱۹٪ تخفیف اعمال شده است. همچنین ۱۰ روز قبل از زمان انقضای هاست، با ایمیل و پیامک به کاربر اطلاع رسانی می‌شود. به علاوه، در صورت کاهش هر یک از منابع نیز اطلاع رسانی از طریق ایمیل و پیامک به کاربر انجام می‌شود.

4. انتخاب انواع مختلف هاست ابری
هاست ابری در انواع مختلفی ارائه می‌شود. انتخاب نوع آن بستگی به نیاز شما دارد. بطور مثال سرورنت هاست ابری را در انواع رایگان، هاست دانلود، هاست نمایندگی و هاست ایران و .. ارائه می‌دهد. برای اطلاع بیشتر این مقاله را بخوانید. همچنین می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا به شما در انتخاب هاست ابری مناسب مشاوره دهند.

5. اعتبار و پشتیبانی شرکت هاستینگ
خرید هرگونه سرویس میزبانی نیازمند اطلاعات، کمک و راهنمایی افراد متخصص در این زمینه می‌باشد. از طرفی اعتبار شرکت هاستینگ پشتوانه و دلگرمی برای شما خواهد شد. مسائل فنی، مشکلات تمدید پلن، مشاوره در امر تامین امنیت هاست از جمله مواردی هستند که اغلب افراد با آنها برخورد خواهند کرد. در این مواقع پاسخ‌دهی سریع به تیکت‌ها و دانش فنی بالای تیم پشتیبانی شما را هرچه سریعتر از این مسائل دور می‌کند. از طرفی اعتبار شرکت هاستینگ به معنای میزان مسئولیت پذیری آنها در ارائه خدمات با حفظ امنیت دیتای شما می‌باشد.

خلاصه آنچه گفته شد
راهنمای خرید هاست ابری؛ در این مطلب به تعریف، مفهوم اصلی و نکات خرید هاست ابری پرداخته شد. گفتیم که چرا هاست ابری نسبت به هاست های دیگر، آسیب پذیری کمتری دارد. همچنین کار با هاست ابری این امکان را به کاربر می دهد که با آزادی کامل، منابع را به میزان دلخواه انتخاب کنند. سپس در خصوص مراحل سفارش هاست ابری و امکان انتخاب پلن‌های پیشنهادی توضیحاتی ارائه دادیم.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه در حین خرید cloud hosting را خاطر نشان کردیم. این مقاله برای تسهیل خرید هاست ابری به کاربران عزیز ارائه شده است. در کنار این مقاله تیم پشتیبانی سرورنت بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان می‌باشد.

سوالات متداول
1. در خرید هاست ابری به چه نکاتی باید دقت کرد؟
قبل از خرید هاست ابری برآوردی از منابع مورد نیاز(اعم از رم و پردازنده و هارددیسک و …) برای هاست داشته باشید.از شرکت‌های معتبر هاستینگ سرویس میزبانی را تهیه کنید. با توجه به زبان برنامه‌نویسی سایت و موقعیت جغرافیایی کاربرانتان، به ترتیب هاست ابری لینوکس یا ویندوز، و هاست ابری ایران یا اروپا را انتخاب کنید.

2. خرید هاست سی پنل چه مزایا و معایبی دارد؟
در ایران هاست ابری سی پنل دارای لایسنس اصلی نمی باشد. بنابراین برای حفظ نکات امنیتی بهتر است حدالمکان از هاست ابری دایرکت ادمین استفاده شود.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید