9 تا از تکنیکهای کپیرایتینگ حرفهای و فوقالعاده
برای اینکه با تکنیکهای کپیرایتینگ آشنا شود در ابتدا به شما میگوییم که کپیرایتینگ چیست. کپیرایتینگ همان تولید محتوا است اما تولید محتوا برای تبلیغ محصولات است. اگر بخواهیم با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم تبلیغات محصولات در تلویزیون یک نوع از کپیرایتینگ است.
درصورتیکه شما بخواهید از فنون کپیرایتینگ استفاده کنید و باعث ترغیب مشتریان به خرید شوید یعنی کپیرایتر هستید. برای اینکه شما بخواهید کپیرایتر موفقی شوید باید تکنیکهای مختلف کپیرایتینگ را آموزش ببینید.
مهمترین کاری که شما بهعنوان کپیرایتر میتوانید انجام بدهید این است که مشخصات کامل محصول موردنظرتان را بشناسید و با اضافهکردن اطلاعات دیگر به آن باعث ترغیب مشتریان شوید. کاری که شما در کپیرایتینگ انجام میدهید شبیه به بازاریابی محصول است با وجود تفاوتهایی که دارند. در ادامه مقاله دررابطهبا تکنیکهای مختلف کپیرایتینگ صحبت کردهایم.
تکنیکهای کپیرایتینگ
کپیرایتینگ یک شیوه کاربردی و مفید برای افزایش فروش و بهبود کسبوکار است. شما از طریق کپیرایتینگ میتوانید به بهترین نحو محصولات خود را معرفی کنید و در نتیجه به فروش برسانید. در اینجا ما به شما ترفندهای کاربردی و آسان برای کپیرایتینگ را معرفی میکنیم. از جمله تکنیکهای کپیرایتینگ حرفهای به این صورت است،
- تکنیک کپیرایتینگ FAB
- تکنیک کپیرایتینگ BAB
- خلاقیت
- لحن مناسب
- طول متن
- رفع مشکل
- سبک موردنظر
- برانگیختن احساس
- بهروز بودن اطلاعات
تکنیکهای کپیرایتینگ FAB
تکنیک FAB یا features Advantages Benefits یکی از بهترین روشها برای کپیرایتینگ است. این کلمهها در واقع یعنی،
Features: همانطور که معنی این کلمه مشخص است در این شیوه باید ویژگیها را بیان کنید.
Advantages: در این بخش لازم است تا دلیل عالی بودن محصول را بیان کنید.
Benefits: سود مشتری از خرید محصول شما در این قسمت آورده میشود.
تکنیکهای کپیرایتینگ BAB
BAB در واقع خلاصه، Before After Bride است. هر یک از این کلمات معنای متفاوتی دارند یعنی،
Before: اشاره بهوقت گیر بودن محتوا و درنظرداشتن حوصله مخاطب دارد.
After: کمترین زمان و بیشترین میزان فروش محصولات در این بخش اهمیت پیدا میکند.
Bride: نام برند را بهعنوان برطرفکننده مشکل بیاورید.
خلاقیت در کپیرایتینگ
خلاقیت یکی از بهترین تکنیکهای کپیرایتینگ است که معمولاً شما در مشاغل مختلف و در هر کاری به آن نیاز دارید. خلاقیت میتواند در انواع مختلف بخشها نشان داده شود. در فضای مجازی و فروشگاههای اینترنتی شما میتوانید به بهترین نحو از محصولات عکسبرداری کنید این یک نوع خلاقیت در محتوای تصویری است. در این مرحله باید بهگونهای رفتار کنید که مخاطب از مطالعه محتوای شما به نتیجهای که میخواهد یعنی خرید برسد.
لحن مناسب
مطمئن باشید که لحن شما در تولید محتوا در برانگیختن انگیزه مخاطب بیتأثیر نیست. لحن شما میتواند تأثیر عمیقی در ذهن مخاطب داشته باشد و برای این کار توانایی شما اهمیت پیدا میکند. لحن نوشتاری ای کاربردی است که بتواند در طولانیمدت در ذهن مخاطب باقی بماند و بهنوعی مخاطب از یادآوریاش احساس خوبی داشته باشد. درصورتیکه این تکنیک با موفقیت انجام شود فروش محصولات بیشتر میشود.
تکنیکهای کپیرایتینگ و طول متن
همانطور که میدانید شما بهعنوان یک نویسنده محتوا باید تشخیص دهید که برای عنوانهای مختلف چه تعداد کلمه محتوا نیاز است. محتوای هر چیزی به یک تعداد معینی نیاز دارد. درصورتیکه طول محتوای شما بسیار کم باشد در نتیجه خواننده احساس میکند که شما توضیح کافی برای آن ارائه نکردهاید. درصورتیکه بخواهید دررابطهبا محصول محتوا بنویسید بهخصوص در فضای مجازی مانند اینستاگرام معمولاً 300 کلمه کافی است اما در سایت میتوانید تا 500 و در برخی موارد تا 700 کلمه نیز بنویسید.
رفع مشکل مشتری
در نظر داشته باشید که هدف شما برطرفکردن مشکل مشتری است. درواقع شما باید به این فکر کنید که محتوای شما چگونه میتواند باعث رفع مشکل مشتری شود. در محتوای خود بهخصوص در کپیرایتینگ لازم است تا کلمه کلیدی بهخصوصی را چند بار بهخصوص در اول محتوا قرار دهید.
سبک بهخصوص
سبک موردنظر شما در محتوا نوشتن مانند برند بهخصوص شما عمل میکند. سبک نوشتاری میتواند به حالتهای متفاوتی باشد و درصورتیکه شما سبک موردنظر خودتان را داشته باشید این بهترین کار است. درصورتیکه محتوای شما کسلکننده یا خشک باشد طرفدار زیادی جلب نخواهد کرد. محتوای شما تأثیر زیادی در آمار بازدید سایتتان دارد.
برانگیختن احساسات در کپیرایتینگ
یکی از مهمترین کارهایی که بهشدت در کپیرایتینگ تأثیر دارد برانگیختن احساسات مخاطبان و مشتریان است. شما میتوانید با استفاده از تکنیکهای کپیرایتینگ احساسات مختلفی مانند، عصبانیت، شوق، غم و… ایجاد کنید. توجه داشته باشید که افراد مختلفی وارد سایت و یا صفحه مجازی شما میشوند و برخی به دنبال خرید و برخی صرفاً برای بازدید و گردش میآیند. هنر شما در بهکاربردن تکنیکهای مختلف باید باعث جلب احساسات افراد شود تا از این طریق بخواهند از شما خرید کنند.
بهروز باشید!
مطمئناً میدانید که محتوایی که رو بورس باشد تأثیر بیشتری در مشتری میگذارد. شما میتوانید در فصلهای مختلف دررابطهبا آنها حرف بزنید و یا مراسمها و عیدهای مختلف دررابطهبا آنها محتوا بنویسید. یکی از زمانهایی که میتوانید بهترین استفاده را در کپیرایتینگ داشته باشید عید است شما میتوانید محصولاتتان را با عنوان مناسب سال نو به فروش برسانید. شال مناسب سال نو، مانتوی مد سال نو و… از جمله اصطلاحاتی است که میتوانید در محتوایتان به کار ببرید.
کپیرایتینگ یک اصطلاح آشنا در تولید محتوای اینترنتی است. تولید محتوا شاخصه های متنوعی دارد که در این مقاله دررابطهبا تکنیکهای کپیرایتینگ صحبت کردیم. در جهان امروز که فروش اینترنتی بهشدت طرفدار پیدا کرده است کپیرایتینگ نیز در کنار این مسئله جایگاه خاصی پیدا کرده است. کپی راتینگ توسط افراد بهخصوصی با عنوان کپیرایتر تولید میشود و این افراد باید از تکنیکهای بهروز استفاده کنند.
کپیرایتینگ میتواند ابزاری برای بالا بردن میزان فروش و رونق کسبوکار شما باشد. تعداد فروشگاههای اینترنتی بسیار زیاد است و این شما هستید که فروشگاه خود را به یک نوع خاص و منحصربهفرد تبدیل میکنید. محتواهای شما باید با طول مناسب تولید شوند و بهگونهای باشند که مخاطب در عین احساس نیاز مشکلش برطرف شود. از اینکه در مطالعه این وبلاگ همراه ما بودید تشکر میکنیم.