پرش لینک ها
لپ‌تاپ‌های گیمینگ

8 ویژگی لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای خرید

8 ویژگی لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای خرید

خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ یکی از دغدغه‌های مهم طرف‌داران بازی‌های ویدئویی است. امروزه استفاده از لپ تاب گیمینگ برای بازی بسیار رایج شده است. پیشرفت بازی‌های امروزی دلیلی بر این موضوع است که چه نوع لپ‌تاپی برای شما مناسب است.

لپ‌تاپ‌ها ویژگی‌های بسیار زیاد و متنوعی دارند. دو تا از ویژگی‌هایی که به طور معمول و بدون نیاز به اطلاعات جزئی وجود دارد هنگ نکردن لپ‌تاپ و کیفیت گرافیکی آن است. درنظرداشتن این دو مورد در اولویت وجود دارد. ویژگی‌های بسیار مهم دیگری نیز برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ وجود دارد که ما در این مقاله دررابطه‌با آنها اطلاعاتی به شما می‌دهیم.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ
لپ‌تاپ‌های گیمینگ

مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ

همان‌طور که گفتیم ویژگی‌های تخصصی ای در برخی از لپ‌تاپ‌ها وجود دارد که شما نیاز دارید تا حتماً به آنها توجه کنید. یکی از شاخصه‌های بسیار جذاب اما تظاهری در لپ‌تاپ‌های گیمینگ وجود دارد رنگ صفحه کیبورد آن است که معمولاً این لپ‌تاپ‌ها با رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسند.

ویژگی‌های مهم برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ،

  1. درنظرداشتن پلتفرم
  2. پردازنده مرکزی
  3. پردازنده گرافیکی
  4. مقدار رم
  5. ماژول حافظه
  6. باتری
  7. جنس بدنه، پد و کیبورد
  8. صفحه‌نمایش

پلتفرم لپ‌تاپ‌های گیمینگ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ گیمینگ پلتفرم آن است. پلتفرم‌هایی نظیر مک‌بوک، ویندوز، لینوکس و … وجود دارد. در بین تمام پلتفرم‌ها مهم‌ترین گزینه ویندوز است. سیستم‌عامل‌های ویندوز یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. لپ‌تاپ‌ها معمولاً با سیستم‌عامل ویندوز قابلیت بسیار خوبی برای بازی‌کردن دارند. باتوجه‌به این موضوع برای بازی سیستم‌عامل‌های دیگر را کنار بگذارید.

پردازنده مرکزی لپ‌تاپ‌ها

پردازنده مرکزی لپ‌تاپ‌های گیمینگ در مقایسه با پردازنده گرافیکی اهمیت کمتری دارند اما بی‌اهمیت نیستند. ازآنجایی‌که پردازنده‌ها در مقایسه با یکدیگر در لپ‌تاپ استفاده می‌شوند به همین دلیل درصورتی‌که پردازنده مرکزی قوی داشته باشید پردازنده گرافیکی نیز قوی است. برای لپ‌تاپ گیمینگ پردازنده‌هایی مانند، i5، i7 سری اینتل و A10 ای ام دی و یا نمونه‌های بالاتر آن برای گیم مناسب است.

پردازنده گرافیکی

کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی دو تا از بااهمیت‌ترین قطعات در لپ‌تاپ به‌حساب می‌آیند. مهم‌ترین قابلیت این پردازنده‌ها پردازش و خرجی گرفتن تصاویر موجود در لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. مهم‌ترین ویژگی ای که در خرید لپ‌تاپ مناسب گیم لازم است در نظر بگیرید همین موضوع است.

یکی از مناسب‌ترین پردازنده‌ها پردازنده Nvidia است. پردازنده‌های ای ام دی سری رادئون نیز یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها است. درصورتی‌که شما هزینه کافی برای خرید لپ‌تاپ‌های با پردازنده گرافیکی بالا ندارید لازم است تا مناسب بودجه‌تان این گزینه را انتخاب کنید.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ
لپ‌تاپ‌های گیمینگ

مقدار رم لپ‌تاپ‌های گیمینگ

هرچقدر میزان حافظه رم بیشتر باشد سرعت و روند کار شما نیز بیشتر می‌شود. هرچقدر ظرفیت رم و فرکانس آن قوی‌تر باشد بنابراین پردازنده محاسبات را بادقت و سرعت بیشتری انجام می‌دهد. رم‌ها در اندازه‌های متفاوتی تهیه و تولید می‌شوند. برای بازی با لپ‌تاپ لازم است تا حداقل حافظه رم شما 16 گیگ باشد. ازآنجایی‌که بازی‌ها معمولاً فشار زیادی به لپ‌تاپ وارد می‌کنند به همین دلیل حافظه رم مناسب اهمیت زیادی دارد.

ماژول حافظه لپ‌تاپ

در سال‌های گذشته لپ‌تاپ‌ها معمولاً با ماژول‌های HDD از قدرت بالایی برخوردار بودند. درصورتی‌که شما قصد خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ داشتید لازم بود تا این لپ‌تاپ‌ها را تهیه کنید. در سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌ها با ماژول یا هارد درایوهای SSD وارد بازار شده‌اند. ماژول‌های SSD قابلیت و سرعت بالایی برای گیم دارند. معمولاً لپ‌تاپ‌هایی که SSD هستند قیمت بیشتری به نسبت دیگر لپ‌تاپ‌ها دارند. اگر شما هزینه کافی برای خرید این لپ‌تاپ‌ها ندارید لازم است تا حداقل لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنید که قابلیت افزودن ماژول جدید داشته باشند. در این صورت شما می‌توانید یک لپ‌تاپ با قیمت مناسب تهیه کنید و مدتی بعد به آن ماژول SSD اضافه کنید.

باتری لپ‌تاپ

باتری‌ها معمولاً در دو حالت وجود دارند برخی از آنها زود داغ می‌شوند و برخی به مقدار بسیار کمی داغ می‌شوند. به طور معمول ازآنجایی‌که لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرت بسیار زیادی نیاز دارند باتری‌ها نیز در این لپ‌تاپ‌ها زود داغ می‌شود. در نهایت باتری لپ‌تاپ‌ها قابلیت تعویض دارند و بهتر است هرچند سال باتوجه‌به استفاده‌ای که از لپ‌تاپ دارید آن را تعویض کنید.

جنس بدنه، پد و کیبورد

جنس بدنه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. جنس بخش‌های مختلف لپ‌تاپ می‌تواند باعث افزایش وزن لپ‌تاپ شود و همین موضوع ممکن است برای برخی جالب نباشد. از طرفی جنس ضعیف لپ‌تاپ برای گیم مناسب نیست زیرا در معرض شکنندگی و آسیب قرار دارد. بخش کیبورد و پد لپ‌تاپ نیز به‌اندازه بدنه اهمیت دارد. معمولاً کسانی که گیم باز هستند از کیبورد استفاده می‌کنند و این موضوع به همین دلیل اهمیت دارد. جنس لپ تاپ های مختلف معمولا از آلومینیوم و پلاستیک است.

صفحه‌نمایش

در نهایت مهم‌ترین مسئله در خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش در نصب نرم‌افزار‌های طراحی گرافیک نیز بسیار حائز اهمیت هستند. در واقع یکی از تشابهات لپ‌تاپ‌های مناسب گیم و کارهای گرافیکی ویژگی‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها است زیرا هر دو نیازمند ویژگی‌های هم‌اندازه‌ای هستند. صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین دلایل تمایز بین لپ‌تاپ‌های مختلف است. لپ‌تاپ مناسب گیم نیازمند صفحه‌نمایش باکیفیت است.

صفحه‌نمایش‌ها معمولاً باتوجه‌به قیمت تغییر می‌کنند. صفحه‌های TN با قیمت مناسب‌تری به نسبت IPS به فروش می‌رسند. مهم‌ترین تفاوت این دو نوع صفحه‌نمایش پردازش رنگی آنها است. معمولاً انتخاب صفحه‌نمایش‌ها در شرکت‌های مختلف باتوجه‌به دیگر عوامل به‌خصوص پردازشگرها انتخاب می‌شود اما در برخی موارد نیز این‌گونه نیست.

قیمت لپ‌تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ‌های مناسب گیم معمولاً با قیمت بالاتری نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها به فروش می‌رسند. این لپ‌تاپ‌ها به دلیل ویژگی‌های بسیار مناسبی که دارند قیمت بیشتری دارند. در برخی موارد شما می‌توانید لپ‌تاپ با قیمت مناسب تهیه کنید اما قابلیت تعویض قطعات را در نظر بگیرید.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ
8 ویژگی لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای خرید

همان‌طور که گفتیم قابلیت بازی در لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین مسائلی است که افراد هنگام خرید به آن توجه می‌کنند. در دنیای امروزی که کنسول‌ها جایگزین لپ‌تاپ‌های گیمینگ شده‌اند همچنان شرکت‌ها در حال رقابت برای عرضه بهترین لپ‌تاپ‌ها برای بازی هستند. درصورتی‌که شما قصد خرید لپ‌تاپ مناسب بازی داشته باشید می‌توانید باتوجه‌به تمام مواردی که گفتیم آن را انتخاب کنید. مهم‌ترین مسئله‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید قطعات پردازشی و صفحه‌نمایش است.

ویژگی مهم دیگر رم و حافظه داخلی است که ارتباط مستقیمی با سرعت لپ‌تاپ دارد. درصورتی‌که لپ‌تاپ قدرت پردازشی مناسبی نداشته باشد نمی‌تواند به‌درستی بازی‌ها را اجرا کند و به همین دلیل در درازمدت لپ‌تاپ با مشکل مواجه می‌شود.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید