پرش لینک ها
سرور چیست؟ آن دارای چه کاربردی است؟-وبسایت سرورنت

سرور چیست؟ آن دارای چه کاربردی است؟

در ذهن بخش اعظمی از اشخاص معنای سرور به هنگام خرید سرویس‌های میزبانی یا آن‌که سرور بسیار پررنگ گردیده است و به یک چالش عظیم برای آنها تبدیل شده است. به همین دلیل است که ما در این متن از سرورنت آمده‌ایم تا شما را با پاسخ سؤال سرور چیست؟ آن دارای چه کاربردی است؟ آشنا سازیم.

سرور چیست؟

به بیانی ساده و صریح سرور، کامپیوتری دائماً روشن و توانمند است که کاربران طی زمان‌هایی متنوع، از آن انتظارهایی به جهت پاسخ به تقاضاهای خویش را دارند. به هنگامی‌که دستیابی به سرور تنها در چهارچوب یک شبکه درونی باشد، بدان سرور شبکه گویند. بدین معنی که همگی کامپیوترهای موجود ضمن این شبکه، از سرور تبعیت می‌کنند و نیازهای موجود برای شبکه خویش را بنابر کمک آن تأمین می‌نمایند.

 

حال چنانچه که گستره‌ی این شبکه را مقداری بیشتر و ایجاد شده از کلّیه‌ی کامپیوترهایی که به طریق اینترنت به یکدیگر متصل گردیده‌اند، بدانیم، با مجموعه‌ای بسیار عظیم از کامپیوترهای دائماً روشن و در دسترس به طریق اینترنت، مواجه خواهیم بود. سرورهای اینترنتی در واقع، اطلاعاتی که در هر هنگام از طول شبانه روز برروی گستره‌ی اینترنت وارد می‌شوند را، در دسترس کاربر واقع می‌دارند.

حال که شما با معنای سرور چیست؟ آشنا شدید، بهتر است در امتداد متن به جوانب گوناگون آن بپردازیم.

 مقصود از منابع سخت افزاری سرور چه می‌باشد!

در پاسخ بدین سؤال که سیستم سرور چیست؟ باید چنین گفت که ما در ابتدا باید با منبع سخت افزاری سرور آشنا شویم. سرور در واقع از قطعات سخت افزاری ویژه‌ای ایجاد شده است که بیشترین پردازش و عملکرد از جانب آنها، انتظار خواهد رفت. اغلب سرورها از پردازنده‌ای توانمند با چند تعداد هسته مجازی نیز فیزیکی، آر ای اِم بالا و هارددیسک با محیط ذخیره‌سازی ترابایتی، ایجاد می‌گردد.

با اکتفا بدین میزان توان و کارکرد، سرور باید در یک محیطی نگهداری گردد که بی هیچ اختلال و قطعی به گونه‌ای بیست و چهار ساعته روشن بوده و به شبکه‌ی اینترنت متصل باشد. کاربرد سرور با عنایت به این ساختار و جوابدهی به تقاضاهای پی در پی کاربر، معنی پیدا می‌کند.

منابع سخت افزاری سرور -وبسایت سرورنت

 نگاهی به سیستم عامل سرور؛

برروی سرور می‌توان سیستم عامل‌هایی متنوع به مرحله‌ی نصب رسانید. در ادامه وارسی خواهیم کرد که این سیستم عامل‌هایی که قابل نصب برروی سرور می‌باشند چیست و دارای چه کاربردی می‌باشد! با اکتفا به نوع نرم افزارهایی که برروی سرور به مرحله‌ی نصب می‌رسند، سیستم عامل مدّنظر نصب خواهد گشت.

 برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرور چیست؟

  • امنیت بسیار بالا.
  • قابلیت اتصال همیشگی به اینترنت.
  • برخورداری از سرعت کارکرد بالا.
  • برخورداری از قابلیت انحصاری سخت افزاری.
  • برخورداری از قابلیت توان پردازش و توان محاسباتی سریع.
  • برخورداری از قابلیت افزایش و ارتقاء در بخش سخت افزاری سرور.
  • برخورداری از امکان پیاده‌سازی raid نرم افزاری و نیز سخت افزاری.

 معرفی انواع سرور و کاربردهای مربوط به هر کدام؛

اکنون‌که شما با مفهوم عبارت سرور چیست؟ آشنا گشتید، هم‌اکنون به وارسی کاربرد سرور خواهیم پرداخت. سرورها در راستای ارائه داشتن خدمات به کاربران به چند طبقه سرور اشتراکی، سرورهای مجازی و نیز اختصاصی، قسم‌بندی می‌گردد که شیوه‌ی تخصیص منبع آنها، گوناگون می‌باشد.

 سرورهای اشتراکی؛

برروی سرورهای اشتراکی با استناد بر نوع عملکرد که در بطن خود جای می‌دهد، تعدادی وبسایت، دیتابیس یا میل دامین، تعریف گردیده‌اند که تنها در لحظه‌ای جوابگوی تقاضاهای بیشماری از کاربران می‌باشد. بله، همان‌طور که از نام یک سرور اشتراکی می‌‌توان متوجه شد، منبع آن حال آن‌که پردازنده، پهنای باند نیز هم‌چنین محیط ذخیره‌سازی داده‌ها و… باشد، بنابر تعاریف مدیر سرور بین کاربر با اشتراک محیط سرور تشکیل می‌گردد.

 سرور اختصاصی مجازی؛

مقیاس عظیم‌تر با منبع اختصاصی‌تر از یک عدد سرویس اشتراکی می‌باشد که به واسطه‌ی مجازی‌سازی ها قسم‌بندی منبع یک سرور اختصاصی میزبان به چند عدد ماشین های مجازی، انجام می‌شود. با اکتفا به اختصاصی بودن منبع ماشین مجازی، تعداد وبسایت‌های که برروی سرور میزبان تشکیل می‌شود از وبسایت‌های سرورهای اشتراکی اندک‌تر است.

سرورهای اختصاصی؛

کمپانی‌های عظیم و گسترده و وبسایت‌هایی که بسیار پربازدید هستند، چون فروشگاه‌های آنلاین، نیازمند منابعی بیش از یک ماشین مجازی می‌باشند. کاربران این قسم از سرویس‌ها، ضمن پردازنده آر ای اِم، محیط ذخیره‌سازی اطلاعات، موقعیت واقع شدن در رک و پهنای باند برروی یک عدد سرور، تماماً به گونه‌ی اختصاصی میزبانی می‌گردند.

در کشور ایران، سرورهای اختصاصی به دو قسم عمده سرور اختصاصی ایران نیز خارج از ایران طبقه‌بندی می‌شود. تفاوت دو مورد نام برده شده اغلب در چهارچوب شرایط جغرافیایی آنها می‌باشد که در چه مکان و دیتاسنتری، میزبانی می‌گردد و در ارتباط با سرور مجازی به، سرورهای مجازی داخل ایران و سرورهای مجازی خارج از ایران، قسم‌بندی گردیده است.

 انواع سرور و کاربردهای مربوط بدان؛

با اکتفا به کاربرد سرورها اقسام سرور با کارآیی‌های متنوعی به چَشم می‌خورد که بعضی از آنها براساس موارد زیر نامگذاری می‌گردد؛

انواع سروروب سرور؛

این گونه سرور ضمن راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و Hosting دارای کاربرد می‌باشد.

 file سرور چیست؟

این گونه سرور، از جمله اساسی‌ترین و سهل‌ترین سرورها در راستای اشتراک فایل تلقّی خواهد شد.

»mail سرور چیست؟

کاربرد میل سرور به منظور ارسال و اخذ ایمیل می‌باشد. با نصب نمودن نرم‌ افزارهای ایمیل چون؛ postfix نیز، smarter mail… برروی سرور، می‌توان به جهت بهره‌گیری از خدمات ایمیل از آن نیز بهره گرفت.

 dns سرور؛

سروری است که برروی آن سرویس نیز تنظیمات دی اِن اِس وب‌سایت‌ها صورت پذیرفته است و مسئولیت منوط به resolve گردیدن نشانی سرور آی‌پی های مربوطه وب سرور، ایمیل‌های سرور و… را ضمن شبکه برعهده خود خواهد داشت.

 game سرور؛

یک گونه از application server که کارکرد آنها تنها در راستای بازی خواهد بود. بازی‌ها برروی سرور نصب می‌گردند و کاربران وصل شده به شبکه خواهند توانست با ایجاد ارتباط با game سرور از بازی بهره گیرند.

 data server‌ یعنی چه؟

این گونه پیکربندی اغلب ضمن نهادها، کمپانی‌ها در راستای بانک اطلاعاتی مورد بهره‌گیری یک نرم افزار یا آن‌که سرویس واقع می‌شود.

اپلیکیشن سرور یعنی چه!

برروی این نوع سرور، نرم افزار مورد بهره‌گیری کاربران سرور نصب خواهد شد و ایشان به طریق کامپیوترهای خویش می‌توانند بدان، دسترسی پیدا نمایند.

 و در پایان؛

دوستان عزیز ما در این متن از خود سعی نمودیم، شما را با سرور و کاربرد آن آشنا سازیم. حال آن‌که شما دوستان عزیز می‌توانید با کارشناسان متبحر و متخصص ما در سرورنت ارتباط برقرار نمایید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید