پرش لینک ها
امنیت وردپرس

امنیت وردپرس : راز هایی برای جلوگیری از هک شدن

امنیت وردپرس دربرابر هکر ها

 

نحوه تامین امنیت وردپرس
نحوه تامین امنیت وردپرس

بدافزارها هر ساله میلیاردها تومن به دلیل از دست دادن درآمد، هزینه های قانونی، آسیب به برند و سرقت اطلاعات به کسب و کارها خسارت وارد می کنند و ازهمه مهم تر هکر ها روز به روز پیشرفته تر میشوند و تکنیک های بهتری نیز یاد میگیرند پس به راحتی میتوان گفت که تشخیص این بد افزار ها کمی سخت و دشوار است. پایه و اساس یک سایتی که طراحی میشود وردپرس است اکنون اگر امنیت وردپرس به خطر بیفتد چه خواهد شد . امنیت وردپرس در واقع محافظت از وب سایت ، اطلاعات و همچنین بازدید کنندگان در برابر بدافزار ها و اطلاعات مخرب میباشد.

محافظت از وب سایت شما در واقع مانند حصار کشیدن دور یک منطقه ی خاص یا و گذاشتن درب ورودی برای ورود افراد ناشناس به آن منطقه میباشد پس باید همیشه مراقب وردپرس و همچنین بحث ایمنی بودن آن باشیم شاید از خود سوال کنید که آیا وردپرس امن است ؟ آیا میتوان از اطلاعاتی که در آن داریم محافظت کنیم ؟ پاسخ بسیار کوتاه است وردپرس امن است.وردرپس حدود 45 درصد از اینترنت را تشکیل داده و کاربران بسیاری نیز هستند که میزبانی خود را به وردپرس سپرده اند اگر نگاهی به صفحه ی وردپرس چیست سایت ما بیندازید قطعا خواهید دانست که چقدر میتواند امنیت بالایی داشته باشد و همچنین چقد این نرم افزار محبوب است در ادامه راهکار هایی برای شما عزیزان آموزش خواهیم داد که امنیت وردپرس خود را تقویت کرده و خیالتان از بابت آن راحت شود.

نحوه تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک

بالا بردن امنیت وردپرس
بالا بردن امنیت وردپرس

زمانی که یک هکر وب سایتی را هک کرد کاربر و صاحب آن به سختی میتوانند وارد سایت شده و سایت را از هکر پس بگیرند همچنین ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاه تمام اطلاعات از بین رفته و سرقت شوند پس باید کاری کرد که این اطلاعات همیشه در سایت محفوظ باشد و هیچ هکری نتواند وارد سایت شده و قصد دزدیدن اطلاعات را داشته باشد همانطور که در بند های گذشته گفته شد امنیت وردپرس بالا است و هکر ها به همین سادگی قادر به هک و از بین بردن هیچ گونه اطلاعاتی نیستند ولی باز هم برای این که از این بابت خیالمان راحت شود راهکار هایی وجود دارد که با انجام آن میتوان امنیت وردپرس را چند برابر کرد تا دیگر هیچ هکر قادر به نفوذ نباشد.که این روش ها عبارت اند از :

1 – به روز رسانی وردپرس

زمانی که شما اقدام به به روز رسانی نسخه جدید میکنید وردپرس نیز بهبود خواهد یافت و همچنین باعث میشود امنین آن چندبرابر شود هر سری که از وردپرس نسخه جدید منتشر میشود بسیاری از خطا هایی که قبلا داشته برطرف میشود و یک فایل آماده در اختیار کاربران قرار میگیرد هکر ها وقتی قصد داشته باشند وارد یک سایتی شوند از روی یک نسخه تلاش میکنند به همین دلیل به روز رسانی وردپرس میتواند جلوی هک وهکر ها را بگیرد و امنیت سایتتان را چند برابر کند پس پیشنهاد میشود حتما در هر به روزرسانی که اعلانش برای شنا ارسال میگردد حتما فایل وردپرس خود را به روز نگه دارید.همچنین میتواند با مراجعه به صفحه ی دانلود وردپرس نسخه ی اصلی را از سایت سرورنت دانلود کرده و سپس نصب نمایید.

2 – فعال سازی گواهی SSL

SSL یک پروتکلی که انتقال داده بین سایت شما و مرورگر ها را رمز گذاری میکند و همین بحث رمز گذاری میباشد که باعث می شود امنیت سایتتان بهبود بخشیده شود زمانی که شما این پروتکل را فعال میکنید و برای سایت یک SSL میخرید ادرس وب سایت شما که قبلا به صورت http بوده به حالت https تغییر میکند و همچنین در اول آدرس وب سایتتان علامت قفل خواهد امد حتما زمانی که سایتی را طراحی کردید گواهی SSL آن را فعال کنید میتوانید به پشتیبانی هاستتان در خواست کنید تا این گواهی را برای شما فعال نمایند. استفاده از SSL برای همه ی کاربران قابل انجام است و همچنین شرکت هاست شما این گواهی را میتواند به صورت کاملا رایگان به شما بدهد.

3 – تم ها و افزونه های خود را به روز کنید

شما باید هر گونه افرونه ای که در سایتتان استفاده کرده اید را به روز کنید این نیز مانند به روز رسانی وردپرس است و همانگونه که به روز رسانی نکردن وردپرس میتواند خطر افرین باشد افزونه های دیگر به خصوص تم یا قالب های وردپرس نیز به همین صورت هستند و همین امر در مورد افزونه ها و قالب های ورپرسی نیز صدق می کند.شما باید حواستان به قسمت به روز رسانی موجود در سایتتان باشد که اگر افرونه ای نسخه ی جدید برایش ارسال شد را به روز رسانی کنید . به روز کردن افرونه های نصب شده روی سایتتان نیز اصلا کار سختی نیست و میتوانید به راحتی از طریق پنل وردپرس / به روسانی ها ، افزونه هایی که به به روزرسانی نیاز دارند را به روز کنید.

4 – به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

تهیه ی نسخه از سایت شما به معنی کپی برداری تمامی اطلاعات از وب سایتتان میباشد و میتوانید این اطلاعاتی را که پشتیبانی گرفته اید را در محلی در کامپیوتر خود ذخیره نمایید به این صورت در صورت وقوع هر گونه مشکل از جمله هک یا حذف اطلاعات میتوانید به راحتی نسخه ی پشتیبان را روی سایت پیاده سازی کرده و از آن استفاده نمایید به این صورت شما دیگر نگران اطلاعات خود نخواهید بود همچنین اگر اطلاعاتی از سایتتان حذف شد میتوانید با مراجعه به پشتیبانی هاستینگ خود درخواست پشتیبانی و بکاپ کنید به این صورت هر گونه اطلاعات که از شما حذف شده یا ازبین رفته به اسن صورت باز خواهد گشت.

5 – یک فایروال نصب کنید

نصب روی کامپیوتر

شما میتوانید با نصب فایروال روی کامپیوتر خود از تهدیدات دوری کنید به ان ترتیب که هر چیز عجیب و غریبی که مشاهده شد توسط فایروال مورد سوال و جواب قرار خواهد گرفت و به این صورت در صورت علائم مشکوک از سیستم شما دور خواهند ماند.

نصب روی وررپرس سایت خود

در بند های گذشته گفته شد که امنیت وردپرس بسیار بالاست اما چرا این امنیت را بیشتر نکنیم به غیر از نصب فایروال بر روی کامپیوتر خود، می توانید ابزارهای امنیتی را مستقیماً در وب سایت وردپرس خود نیز نصب کنید این نوع فایروال از سایت و اطلاعات شما در برابر هکر و همچنین ویروس ها محافظت میکند

در نتیجه

امنیت وردپرس بسیار بالا است و هیچ گونه هکری به راحتی قادر نخواهد بود که وارد یک سایت شده و آن اطلاعات را جا به جا کند اما راهکار هایی وجود دارد که میتوان با استفاده از آن راه کار ها این امنیت را چندبرابر کرد که در این مقاله به صورت جامع به این موارد پرداخته شد که پیشنهاد میشود حتما برای این که امنیت وردپرس خود را بیشتر کنید از این راهکار ها استفاده کنید اکنون مقاله به پایان رسیده امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید.

همچنین اگر در این زمینه سوالاتی داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا ازطریق تماس با ما با تیم سرورنت ارتباط برقرار کنید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان کوتاه پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید