پرش لینک ها
معیارهای رتبه‌بندی الکسا

6 تا از معیارهای رتبه‌بندی الکسا؛ سایت الکسا چیست؟

6 تا از معیارهای رتبه‌بندی الکسا؛ سایت الکسا چیست؟

به‌طورکلی شما نمی‌توانید به معیارهای رتبه‌بندی الکسا دسترسی پیدا کنید زیرا هر یک از ابزارهای اینترنتی این مسئله را دور از دسترس قرار داده‌اند. معیارهای موردنظر دررابطه‌با این سایت مانند یک جعبه سیاه است که همه کاربرد آن را می‌دانند اما نمی‌دانند چطور کار می‌کند. ازآنجایی‌که افراد زیادی برای دورزدن و فریب ابزارهایی مانند، گوگل، بینگ و… وجود دارد به همین دلیل بهتر است تا این معیارها اعلام نشود.

ازآنجایی‌که دنیای اینترنتی همیشه در معرض تقلب قرار دارد به همین دلیل لازم است تا این موارد به حداقل برسد. یکی از روش‌های تقلب اینترنتی استفاده از سئو کلاه‌سیاه است که به‌اندازه کافی با آن آشنا شدی. در ادامه همراه ما باشید.

معیارهای رتبه‌بندی الکسا
معیارهای رتبه‌بندی الکسا

معیارهای رتبه‌بندی الکسا

همان‌طور که می‌دانید دنیای اینترنتی بسیار وسیع است و بخشی از آن مربوط به الکسا است. قبل‌تر گفتیم که گوگل انواع ربات‌ها و سایت‌ها را برای بررسی سایت‌های دیگر به وجود آورده است. الکسا مانند moz یکی از ابزارهایی است که قابلیت بررسی سایت‌ها را دارد. moz در اصل برای بررسی سئو سایت‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی سایت الکسا رتبه‌بندی سایت‌های مختلف است. در واقع افراد و صاحبان سایت‌ها در طول پروسه طراحی سایت و … به دنبال کسب رتبه‌بندی سایت الکسا هستند. هرچقدر رقم این رتبه‌بندی کمتر باشد طبیعتاً جایگاه سایت شما بالاتر است.

بررسی رتبه‌بندی سایت الکسا

برای اینکه جایگاه سایتتان را از نظر الکسا بررسی کنید دو روش کلی وجود دارد. در روش اول لازم است تا شما وارد سایت اصلی الکسا شوید و با جستجو آدرس سایتتان دررابطه‌با رتبه‌بندی سایتتان اطلاعات کسب کنید. در روش دوم لازم است تا افزونه الکسا را بر روی نرم‌افزارتان نصب کنید تا در صورت نیاز بتوانید به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنید.

معیارهای رتبه‌بندی

همان‌طور که گفتیم الکسا یکی از سایت‌ها و یا افزونه‌های معروف برای تشخیص رتبه‌بندی سایت شما در مقایسه با دیگر سایت‌های جهان است. برای اینکه شما بخواهید این رتبه‌بندی را مشاهده کنید لازم است تا از دو روش استفاده کنید که قبل‌تر به این دو روش اشاره کردیم. در نظر داشته باشید که معیارهایی برای رتبه‌بندی سایت شما وجود دارد که این معیارها توسط سایت الکسا تعیین می‌شود.

  1. بازدید صفحات
  2. نرخ کلیک
  3. پیج ویو یا صفحات بازدید شده
  4. زمان ماندگاری کاربر
  5. ترافیک کاربران
  6. لینک‌سازی خارجی

بازدید صفحات در الکسا

مهم‌ترین مسئله‌ای که در خصوص معیارهای رتبه‌بندی الکسا وجود دارد بازدید از صفحات است. در نظر داشته باشید که به میزان افرادی که وارد سایت شما می‌شوند و از آن بازدید می‌کنند الکسا نیز رتبه سایت شما را کاهش می‌دهد.

توجه داشته باشید کاهش رتبه در الکسا به معنای بالارفتن جایگاه شما است. به این موضوع توجه داشته باشید ممکن است در طی یک روز شما از روش‌هایی برای افزایش بازدید سایتتان استفاده کنید اما این موضوع تأثیری بر افزایش جایگاه شما در الکسا ندارد. الکسا سایت شما را برای مدت 90 روز مورد بررسی قرار می‌دهد و جلب بازدیدکنندگان در طی این 90 روز اهمیت دارد.

نرخ کلیک

دررابطه‌با این موضوع که نرخ کلیک یکی از معیارهای رتبه‌بندی الکسا است در خود سایت الکسا حرفی زده نشده است. مسئلة نرخ کلیک مسئله‌ای است که در تعداد زیادی از سایت‌ها دررابطه‌با این موضوع بحث شده است. این سایت‌ها از جمله سایت‌های معتبری هستند که از این روش استفاده کرده‌اند تا جایگاه رتبه‌بندی آنها تغییر کند.

معیارهای رتبه‌بندی الکسا
معیارهای رتبه‌بندی الکسا

پیج ویو یا صفحات بازدید شده

پیج ویو دررابطه‌با این موضوع است که کاربری که وارد سایت شما می‌شود از صفحه شما به چند صفحه دیگری می‌رود. درصورتی‌که بازدیدکنندگان زمان زیادی را در سایت شما برای گذراندن زمان و کسب اطلاعات بگذرانند در نتیجه آمار پیج ویو یا بازدید صفحات شما بالا می‌رود. این مسئله از جمله دیگر معیارهای رتبه‌بندی الکسا است.

زمان ماندگاری کاربر

در این بخش معمولاً سایت‌های ویدئویی در جایگاه خوبی قرار می‌گیرند. از جمله سایت‌هایی که از نظر ماندگاری کاربران بسیار بااهمیت است سایت یوتیوب است. مدت زمانی که کاربر و یا بازدیدکننده وارد سایت شما می‌شود و در آن باقی می‌ماند زمان ماندگاری کاربر است. سایت شما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید کاربران و یا بازدیدکنندگان را در سایتتان نگه دارید.

ترافیک کاربران و افزونه الکسا

یکی از روش‌های بسیار جالب دررابطه‌با معیارهای رتبه‌بندی الکسا استفاده از افزونه مرورگر الکسا است. درصورتی‌که شما از این افزونه استفاده کنید در واقع به بهبود جایگاه خود کمک می‌کنید. استفاده از این افزونه به‌نوعی باعث جلب‌توجه الکسا می‌شود تا بخواهد سایت شمارا بررسی کند و جایگاه بهتری برای شما در نظر بگیرد. باتوجه‌به این موضوع افزونه الکسا را نصب کنید و از آن استفاده کنید تا در نتیجه جایگاه سایت شما تغییر کند.

لینک‌سازی خارجی

اگر شما دررابطه‌با سئو اطلاعات کافی داشته باشید می‌دانید که لینک‌سازی اهمیت بسیار زیادی در رتبه سایت دارد. برای اینکه محتوای شما و سایت شما در صفحه اول اینترنت آورده شود لازم است تا موارد مختلفی که در سئو محتوا اهمیت دارند را رعایت کنید. یکی از موارد بسیار بااهمیت در سئو سایت لینک‌سازی است.

درصورتی‌که لینک‌سازی سایت شما درست انجام شود در نتیجه این موضوع در رتبه‌بندی الکسا نیز تأثیر دارد. ازآنجایی‌که زمان ماندگاری و ترافیک سایت شما از نظر الکسا اهمیت زیادی دارد بنابراین از جمله مهم‌ترین معیارهای رتبه‌بندی الکسا این موضوع یعنی لینک‌سازی است.

رتبه‌بندی الکسا با استفاده از سئو کلاه‌سیاه

همان‌طور که در مبحث سئو کلاه‌سیاه گفتیم این روش برای بالا آوردن سایت اما به روش غیرمجاز گفته می‌شود. در این روش لازم است شما کارهایی را انجام دهید که به‌صورت غیرقانونی و بدون تأیید گوگل انجام شود. از جمله روش‌های سئو کلاه‌سیاه برای کاهش رتبه الکسا،

  • خرید بازدید به روش تقلبی
  • خرید خدمات
  • فعالیت ساختگی
معیارهای رتبه‌بندی الکسا
معیارهای رتبه‌بندی الکسا

رتبه‌بندی الکسا یکی از بهترین روش‌های برای تعیین جایگاه سایت شما است. اطلاع داشتن از این موضوع که سایت شما در بین هزاران سایتی که در سراسر جهان وجود دارند کجا است اهمیت زیادی دارد. به‌طورکلی معیارهای رتبه‌بندی الکسا را برای شما معرفی کردیم که این موارد طی گذر زمان توسط بهترین سایت‌های دنیا معرفی شده‌اند. این سایت‌ها جایگاه خوبی در رتبه‌بندی الکسا دارند و جز بهترین‌ها هستند. برای بهبود سایت خود به این معیارها توجه کنید و آن‌ها را به‌دقت انجام دهید.

 

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید