پرش لینک ها
۸-ترفند-برای-ایندکس-مطالب-سایت

۸ ترفند برای ایندکس مطالب سایت

۸ ترفند برای ایندکس مطالب سایت

این عبارت یعنی ایندکس مطالب سایت یک عبارت آشنا بین افرادی است که در این حیطه شغلی فعالیت دارند. مهم‌ترین مفهومی که ایندکس دارد در ارتباط با گوگل و ربات‌های گوگل است. هنگامی که شما محتوایی را وارد صفحات اینترنتی می‌کنید و در سایت خود قرار می‌دهید زمانی که گوگل آن مطلب را بررسی کند و طبق یک لیست در فضای اینترنتی قرار دهد یعنی محتوای شما ایندکس شده است.

محتواهایی که توسط گوگل خوانده شود و گوگل آنها را ثبت کند همان ایندکس شدن است. یکی از مهم‌ترین مسائل در خصوص ایندکس شدن محتواها و سایت شما طراحی یک پلن یا برنامه مناسب است که در طول یک روز و یک ماه چه تعداد مطالب را در طی چه ساعاتی در سایت قرار دهید و یا به‌روزرسانی کنید. شما به‌عنوان مدیر سایت و یا مسئول تولید محتوا لازم است تا به این مسائل توجه کنید تا در نهایت محتوا و سایت شما در صفحات اول گوگل به نمایش درآورده شود.

ایندکس مطالب سایت
ایندکس مطالب سایت

مشاهده ایندکس مطالب سایت

برای اینکه بفهمیم محتواهایی که درون سایت قرار داده‌ایم ایندکس شده است یا خیر لازم است تا یک سری‌کارها را انجام دهیم و توجه داشته باشید که برای این پروسه نیازی به پرداخت پول نیست. برای اینکه بخواهید بفهمید ایندکس مطالب سایت انجام شده است یا خیر لازم است تا پیش از اسم دامنه و یا آدرس سایت با حروف انگلیسی بنویسید سایت دو نقطه به این صورت site: و آن را در گوگل سرچ کنید.

درصورتی‌که محتوای شما توسط گوگل ایندکس شده باشد بعد از سرچ کردن مطالب موردنظر قابل‌مشاهده است. توجه داشته باشید که روش حرفه‌ای‌تری برای بررسی ایندکس سایت نیز وجود دارد و آن از طریق سرچ کنسول است.

افزایش سرعت ایندکس مطالب سایت

همان‌طور که گفتیم ایندکس شدن مطالب در گوگل امنیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل لازم است تا شما با روش‌های مختلف ایندکس مطالب آشنا باشید. برای اینکه مطالب شما با سرعت بیشتری در فضای اینترنت ایندکس شوند لازم است تا از دور روش استفاده کنید یعنی،

  • ثبت‌نام در گوگل وبمستر
  • لینک‌دهی در محتواهای جدید به محتوای قدیمی
  • اهمیت‌دادن به سئو سایت

عوامل تأثیرگذار بر ایندکس شدن سایت

همان‌طور که گفتیم عوامل مختلفی در ایندکس مطالب سایت تأثیرگذار هستند و درصورتی‌که توسط شما نادیده گرفته شوند روند ایندکس شدن نیز به تأخیر می‌افتد. عوامل تأثیرگذار بر ایندکس شدن صفحات،

  • کیفیت محتوا
  • کیفیت سئوی خارجی
  • لینک‌سازی

کیفیت محتوا و ایندکس سایت

هنگامی که شما سایتی را راه‌اندازی می‌کنید لازم است تا به بخش‌های مختلف آن به‌صورت جزئی توجه کنید یکی از این بخش‌های بااهمیت بخش وبلاگ است. در مقاله‌های قبل دررابطه‌با محتوا و نویسنده‌های محتوا صحبت کردیم و دررابطه‌بااهمیت وبلاگ‌نویسی نیز برایتان توضیح دادیم به همین دلیل کیفیت محتوای سایت در ایندکس مطالب سایت اهمیت بسیار زیادی دارد.

محتوای باکیفیت اشاره به بخش‌های مختلفی از جمله، متن، کپی نبودن متن و طول متن و در نهایت سئوی کلی محتوا ارتباط مستقیمی با ایندکس شدن دارد. درصورتی‌که شما قوانین نویسندگی سایت و سئو سایت را بلد باشید طبیعتاً زودتر به نتیجه یعنی ایندکس شدن خواهید رسید.

کیفیت سئو خارجی

یکی دیگر از موارد بااهمیت دررابطه‌با ایندکس مطالب سایت بخش سئو است. همان‌طور که می‌دانید سئو اهمیت و جایگاه بسیار خوبی در خصوص تولید محتوای متنی و یا ویدئویی و… دارد. سئو به‌نوعی بازاریابی متنی است و همان‌طور که بازاریابی به افزایش فروش کمک می‌کند و باعث افزایش کارایی سایت می‌شود. در این بخش یعنی کیفیت سهوی خارجی لازم است تا شما به بک‌لینک دهی سایت توجه کنید و دراین‌خصوص نهایت تلاشتان را بکنید.

ایندکس مطالب سایت
ایندکس مطالب سایت

ارتباط لینک‌سازی داخلی و ایندکس مطالب سایت

ازآنجایی‌که تمام بخش‌های سایت به‌خصوص در بحث محتوا با یکدیگر در ارتباط هستند لینک‌سازی یکی از روش‌های حرفه‌ای سئو است. لینک‌سازی به دو صورت انجام می‌شود روش اول به‌صورت داخلی و روش دوم به‌صورت خارجی که قبل‌تر گفتیم لینک‌سازی داخلی حتماً باید به صورتی باشد که به محتوای قدیمی در محتوای جدید لینک‌دهی انجام شود.

هنگامی که ربات‌های گوگل وارد سایت شما شوند و مطالب شما را بررسی کنند به این موضوع اهمیت بسیار زیادی می‌دهند درصورتی‌که از لینک‌سازی به شیوه صحیح و کلاس یا استفاده کنید و یا لینک‌دهی غیرمرتبط انجام داده باشید پروسه ایندکس شدن محتواهای سایت شما با مشکل مواجه خواهد شد.

مدت‌زمان ایندکس شدن مطالب

برای اینکه بدانید ایندکس مطالب سایت زمانی طول می‌کشد باید گفت که مدت‌زمان ثابتی ندارد زیرا به موضوعات متفاوتی بستگی دارد. البته توجه داشته باشید که ایندکس شدن در کمترین حالت یک روز طول می‌کشد و بیشترین زمانی که برای این پروژه طول می‌کشد تا شش ماه است. باتوجه‌به مواردی که دررابطه‌با سرعت ایندکس و عوامل تأثیرگذار در این وب‌سایت گفتیم این پروسه طی مدت‌زمان متفاوتی تغییر می‌کند.

چرا گوگل سایت را ایندکس نمی‌کند؟

دلایل مختلفی برای ایندکس نشدن مطالب سایت وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها سئو مطالب است. درصورتی‌که تمامی مواردی که در خصوص ایندکس سایت وجود دارد را رعایت نکنید و در این موارد سئو که از مهم‌ترین آنها است اگر رعایت نشود ایندکس شدن یا به تأخیر می‌افتد یا به‌هیچ‌عنوان این اتفاق نمی‌افتد.

خطاهای رایج در سرچ کنسول

درصورتی‌که هم محتوای شما ایندکس نشود و موارد موردنظر برای این دل شدن را رعایت کردن باشد با خطای خزیدن مواجه می‌شود. خطاهایی که توسط خزنده‌های گوگل شناسایی می‌شود به این صورت است،

  • خطای ۴۰۴
  • ارور هایسرو
  • خطای txt
  • خطای DNS
ایندکس مطالب سایت
ایندکس مطالب سایت

در این مقاله ما قصد داشتیم تا دررابطه‌با ایندکس مطالب سایت به شما توضیح دهیم و همان‌طور که می‌دانید این موضوع بسیار، بسیار بااهمیت است. ایندکس شدن مطالب به معنای تأیید محتوای شما توسط ربات‌های گوگل است. ربات‌های گوگل به‌صورت جزئی و دقیق محتوا و سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و زمانی که این بررسی توسط گوگل انجام می‌شود و به‌صورت یک لیست در صفحات گوگل نشان بدهد یعنی محتوای شما ایندکس شده است.

اگر محتوای شما ایندکس نشود توسط گوگل نشان داده نمی‌شود و خطاهای مختلفی برای این امر مشاهده می‌شود. برای اطمینان از ایندکس سایت می‌توانید از دو روش استفاده کنید در روش اول تنها لازم است آدرس سایت یا لینک محتوا را با پسوند site: سرچ کنید. در روش دوم شما می‌توانید از طریق سرچ کنسول مشاهده کنید که محتوا توسط گوگل ایندکس شده یا خیر، از همراهی شما در مطالعه این وبلاگ سپاسگزاریم.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید