پرش لینک ها
انتخاب نام دامنه

۹ روش برای انتخاب نام دامنه حرفه‌ای

۹ روش برای انتخاب نام دامنه حرفه‌ای

همان‌طور که می‌دانید انتخاب نام دامنه در ابتدای طراحی سایت اهمیت زیادی دارد. باتوجه‌به این موضوع در واقع نام دامنه نام برند و سایت شما است که هویت شما را در بین سایت‌های دیگر جدا می‌کند. انتخاب نام سایت کار دشواری نیست اما درصورتی‌که باتوجه‌به یک سری نکات انتخاب شود عملکرد سایت شما نیز بهتر خواهد بود.

ازآنجایی‌که شما بعد از طراحی سایت نیاز به جستجوی نام سایت و تبلیغ سایت دارید به همین دلیل لازم است تا اسمی را انتخاب کنید که برای کسب‌وکار شما مناسب باشد. اگر می‌خواهید دررابطه‌با نحوه انتخاب انواع نام برای دامنه اطلاعاتی کسب کنید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه حرفه‌ای

همان‌طور که گفتیم انتخاب نام دامنه برای سایت اهمیت زیادی دارد و در واقع مهم‌ترین پلن در طراحی سایت انتخاب این نام است. نام دامنه در واقع آدرس اینترنتی سایت شما است که افراد مختلف از این طریق بتوانند وارد سایت شما شوند. ویژگی‌های مختلف انتخاب دامنه،

  1. قابلیت تایپ آسان
  2. استفاده از کلمات کلیدی
  3. باتوجه‌به منطقه جغرافیایی
  4. عدم استفاده از خط فاصله و اعداد
  5. تحقیق و جستجو در خصوص نام دامنه
  6. معرفی برند
  7. پسوند نام دامنه
  8. انتخاب سریع نام دامنه
  9. نامی قابل به‌خاطر سپردن!

قابلیت تایپ آسان

انتخاب نام دامنه باید به‌گونه‌ای باشد که قابلیت تایپ آسان داشته باشد. قابلیت تایپ آسان یعنی همان‌طور که خوانده می‌شود نوشته شود. درصورتی‌که مثلاً شما برای نوشتن یک اسم با دو تلفظ به‌درستی آن را تایپ کنید ممکن است افراد وارد سایت‌های دیگری شوند. برخی از اسامی به‌خصوص در زبان فارسی املای جداگانه‌ای دارند و هنگامی که شما آن را به انگلیسی تبدیل می‌کنید ممکن است کمی متفاوت شوند. تایپ نام دامنه بسیار مهم است و در مراحل اولیه باید انتخاب شود.

انتخاب نام دامنه و کلمات کلیدی

همان‌طور که می‌دانید کلمات کلیدی نقش بسیار تأثیرگذاری در سایت شما دارند. شما باید نام دامنه را طوری انتخاب کنید که باتوجه‌به تجارت و کسب‌وکار شما کلمه کلیدی بخش خصوصی استفاده شود. اگر شما بخواهید برای یک کسب‌وکار مربوط به شیشه نام انتخاب کنید حتماً باید از کلمه کلیدی شیشه یا به فارسی و یا به انگلیسی استفاده کنید حال فرقی ندارد شغل شما تعویض شیشه باشد یا تولید شیشه باشد.

انتخاب نام دامنه باتوجه‌به منطقه جغرافیایی

انتخاب نام سایت مانند انتخاب نام فروشگاه است. شما می‌توانید برای انتخاب نام مناسب سایت از شهر خود استفاده کنید و آن را درون اسم دامنه بیاورید. درصورتی‌که شما در کنار نام برند خود از نام شهر و یا کشور خود استفاده کنید افراد به‌راحتی نام برند شما را به‌خاطر می‌سپارند و می‌دانند که مربوط به کدام کشور است.

انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه

خط فاصله و اعداد

در اسم دامنه نباید از اعداد و یا خطوط نگارشی استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید اعداد به دو زبان مختلف هستند یعنی زبان اصلی کشور شما و زبان انگلیسی به همین دلیل بهتر است از اعداد استفاده نشود. از علائم نگارشی مانند ویرگول یا خط تیره نقطه و… نیز استفاده نکنید زیرا این علائم نگارشی نیز متفاوت هستند و ممکن است هنگام سرچ کردن مخاطبان با مشکل مواجه شوند.

تحقیق و جستجو دررابطه‌با نام دامنه

قبل از اینکه نام دامنه را انتخاب کنید بهتر است تا در خصوص آن تحقیقات لازم را انجام دهید. برخی از اسامی ممکن است حق چاپ داشته باشند و یا انتخاب آنها با مشکل مواجه شود به همین دلیل لازم است تا در ابتدا دررابطه‌با آن جستجو کنید.

در خصوص همین موضوع ممکن است مشکلات قانونی برای سایت شما به وجود بیاید به همین دلیل قبل از انتخاب نام دامنه به این موارد توجه کنید. هنگامی که شما می‌خواهید نام دامنه را انتخاب کنید باید از پسوند استفاده کنید و پسوندهای مختلفی باتوجه‌به کسب‌وکار شما وجود دارد بنابراین در انتخاب پسوند مناسب دقت کافی داشته باشید.

معرفی برند

انتخاب نام دامنه شما باید به گونه‌ای باشد که توضیحی در خصوص نام برند شما ارائه کند. ازآنجایی‌که شما برای سایت خود به دنبال بهترین راهکارها و روش‌ها می‌گردید بهتر است تا در همان ابتدا و در هنگام طراحی سایت نامی را انتخاب کنید که برند شما را به طور کل توضیح دهد و نیازی نباشد تا مخاطب اول وارد سایت شما شود و سپس اطلاعاتی در خصوص سایت شما کسب کند.

پسوند نام دامنه

انتخاب پسوند برای دامنه کاربردهای خاصی دارد و به همین دلیل باید متناسب با کسب‌وکار شما انتخاب شود. همان‌طور که می‌دانید یکی از پسوندهای محبوب در دنیا com. است که معمولاً قیمت بیشتری نسبت به دیگر دامنه‌ها دارد. یکی از دامنه‌هایی که در کشور ما یعنی ایران بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد ir. است که باتوجه‌به تحریم‌هایی که در خصوص سایت در کشور ما وجود دارد انتخاب این پسوند راحت‌تر است.

.co: مخفف جامعه، تجارت شرکت

.info: سایت اطلاع‌رسانی

.net: سایت‌های مربوط به زیرساخت‌های اینترنتی

.org: غیرانتفاعی و غیرتجاری

.biz: سایت‌های تجارت الکترونیک

.me: سایت‌های شخصی و وبلاگ

انتخاب سریع نام دامنه

توجه داشته باشید هنگامی که شما در حال انتخاب نام دامنه هستید افراد زیادی در حال ثبت‌نام دامنه هستند. انتخاب نام سایت باید با سرعت زیادی ثبت شود. زمانی که شما باتوجه‌به تمامی مواردی که گفتیم نام دامنه را انتخاب کردید سریعاً اقدام به ثبت آن کنید.

نامی قابل به‌خاطر سپردن!

یکی دیگر از مسائلی که در خصوص نام سایت وجود دارد این است که شما باید آن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که افراد به‌آسانی آن را به‌خاطر بسپارند. باتوجه‌به این مورد اگر نام دامنه کوتاه انتخاب شود آسان‌تر به‌خاطر سپرده می‌شود معمولاً اسامی طولانی سخت‌تر قابل به‌خاطر سپرده شدن هستند.

انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه

باتوجه‌به تمام مواردی که در این مقاله برای تنظیم کردیم باید بدانید که انتخاب نام دامنه در پروسه طراحی سایت اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد. طراحی سایت بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها نام دامنه است و نامه دامنه باید به‌صورت اصولی و باتوجه‌به روش‌های مختلف انتخاب شود.

نام دامنه شما باید به گونه‌ای باشد که معرف برند شما باشند و نباید نام دامنه طولانی انتخاب شود. در کنار این موارد نیز وجود دارند مانند تایپ آسان قابلیت جستجو کلمات کلیدی و… که باید به این موارد نیز توجه کرد تا افراد بتوانند به‌راحتی وارد سایت شما شوند و آن را جستجو کنند.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید