پرش لینک ها
نگاهی به سرور گوشی

نگاهی به سرور گوشی

سرور گوشی جهت توسعه دهندگانی که با نصب نمودن و ویرایش برنامه‌های سنگین اندروید ارتباط دارند و یا آن‌که گیمرهایی که مایل هستند در سیستم‌هایی با سرعت عمل بسیار و در نمایشگرهایی عظیم با بهره‌گیری از ماوس و کیبورد به انجام بازی مبادرت ورزند، پرطرفدار است. به عبارتی یک سرور گوشی بیش از هر عاملی با رم بالایی نیازمند است!

ما در این نوشتار سعی بر این موضوع داریم به گونه‌ای کامل و جامع فرآیند ایجاد و منابع مدّنظر برای یک سرور مجازی اندروید را بیان داریم. به همین منظور در ابتدای امر تعاریفی چون تعریف سرور مجازی، سرور مجازی اندروید ارائه می‌داریم. بهتر است در امتداد این مطلب از ما در سرورنت همراه شوید.

 

سرور مجازی؛

سرور مجازی به قسمی از یک سرور فیزیکی اطلاق می‌شود که به واسطه‌ی مجازی‌سازی «وی اِم» جدا گردیده و در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. به عبارتی کار مجازی‌سازی قسم‌بندی سرور با واحدهایی مستقل است. به حالتی که این واحدها به هیچ عنوان اثری برروی هم نداشته باشند. ضمن سرور مجازی هسته پردازنده به گونه‌ی اشتراکی مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد.

چنانچه که یکی از «وی‌پی‌اِس‌ها» ترافیک بسیار و غیرمنتظره‌ای اخذ بنماید، وظیفه‌ی ماشین مجازی‌ساز این خواهد بود که برای هریک از سرور پردازنده‌‌ای اختصاص بدهد تا اطمینان خاطر به دست آید که ترافیک یک سرور بر سرورهای دیگر اثری برجای نمی‌گذارد.

غالباً سیستم عامل‌های ویندوز نیز لینوکس بر سرورهای مجازی با استناد به نیازهای یک کاربر نصب خواهند شد. به گونه‌ای که در سرورهای مجازی ویندوزی دسترسی یوزر administrator  با پروتکلی با اسم remote desktop خواهد بود. حال آن‌که در لینوکس دستیابی یوزر root از پروتکل‌های «اِس‌اِس‌اِچ» ممکن خواهد بود.

سرورهای مجازی ویندوز حاوی فضایی گرافیکی می‌باشد. البته که شما می‌توانید در صورت تمایل سرورتان را با command line بدون فضای گرافیکی تحویل گیرید. سرور لینوکس با source code از قابلیت ویرایش و ساختار برنامه تماماً واضح برخوردار است. از این جهت سرورهای مجازی لینوکس جهت کمپانی‌هایی که به فضای میزبانی قابل اطمینان و کنترل محور نیازمند هستند، ایده آل به نظر می‌رسد.

اتخاذ سیستم عامل سرور گوشی اهمیت بسیار زیادی را خواهد داشت. چرا که گاهاً گونه شبیه‌سازی اندرویدی که برروی این دو سیستم عامل از قابلیت نصب برخوردار است، متفاوت خواهد بود.

سرور مجازی؛

 

سرور مجازی اندروید به چه معناست؟

امکان دارد توسعه دهندگان اندروید مایل باشند برنامه‌های خویش را پیش از پایانی گردیدن آزمایش بنمایند. از سویی هم گیمرها بخواهند از ماوس و کیبورد به هنگام بازی بهره گیرند. به هرحال شبیه‌سازی محیط اندروید در کامپیوتر به همین راحتی‌ها ممکن می‌باشد. ویندوز چنین اجازه می‌دهد از برنامه پایه و اصلی اندروید در ویندوز یازده بهره‌گیری نمایند و ضمن لینوکس هم این موضوع ممکن می‌باشد که امتداد این متن بدان اشاره خواهیم نمود.

سرورهای مجازی اندروید با استناد به ماشین مجازی اندروید یا شبیه‌ساز ایجاد می‌شود. چنانچه که بعد از تهیه سرور مجازی برروی آن شبیه‌ساز اندروید android emulator و نیز دستگاه مجازی اندروید «اِی‌وی‌دی» android virtual device نصب بنمایید، شما می‌توانید محیط اندروید را با قابلیت‌های متنوع و گوناگون آن، wear os نیز android tv داشته باشید.

شبیه‌ساز اندروید به چه معنا می‌‌باشد؟

علل استقبال بیشمار توسعه دهندگان به کار نمودن در محیط اندروید، محبوبیت و شهرت وسیع آن در میان مردم است. گاهاً اجراء و تست نمودن برنامه‌های سنگین اندروید برروی سرور گوشی سخت می‌باشد و اینجا است که شبیه‌سازی اندروید به کمک شما خواهد آمد. شبیه‌ساز‌های اندروید و یا سیستم عامل اندروید را در یک ماشین مجازی «اِی‌وی‌دی» Android virtual device اجراء می‌نماید. به بیانی سهل‌تر و ساده‌تر، دستگاه‌های مجازی اندروید «اِی‌وی‌دی» به شما این امکان را ارائه خواهد داد تا با تعریف سخت‌افزار و نرم‌افزار‌ی که در واقع شبیه‌سازی می‌نماید، یک وسیله حقیقی را مدل نمایید.

شما با نصب نمودن شبیه‌ساز اندروید خواهید توانست برنامه‌های خویش را در دستگاه‌های گوناگون و سطوح API android بدون نیازمندی به داشتن گوشی موبایل در اختیار داشته باشید. Android emulator حدوداً تمامی قابلیت‌های یک دستگاه اندروید حقیقی را به شما عرضه خواهد داشت. بعضی از شبیه‌سازی های اندروید برروی سرور مجازی تحت سیستم‌های عامل ویندوز و یا آن‌که لینوکس قابلیت نصب را دارند.

 

شبیه‌ساز اندروید به چه معنا می‌‌باشد؟

 

 

معرفی چند عدد از بهترین شبیه‌سازی اندروید برای سرورهای مجازی اندروید ضمن ویندوز؛

  • Android studio؛

Android studio فضای توسعه یک‌پارچه IDE رسمی جهت سیستم‌های عامل اندروید گوگل می‌باشد که بنابر نرم‌افزار Intellij idea jetbrains تعبیه گردیده است و به گونه‌ای خاص جهت توسعه اندروید طراحی گردیده است. این قبیل از برنامه‌ها به جهت نصب ضمن سرور مجازی ویندوز و همچنین لینوکس مطلوب به نظر می‌رسد. بنابر این علّت هم می‌توان گفت در میان شبیه‌سازی اندروید موجود بهترین و مطلوب‌ترین آن android studio می‌باشد.

Android studio یک وسیله‌ای برنامه‌نویسی هوشمند می‌باشد که حاوی قابلیت‌های پیشرفته و امروزی ویرایش کد با دگرگونی‌های فراوان و بیشمار همانند؛ ابزارهای نوین طراحی، تجزیه و تحلیل کارکرد و… می‌باشد.

از آن سوی که android studio محصول است، می‌توانید انتظار حمایت و پشتیبانی مستقیم از گوگل را نیز در سر خود داشته باشید. نیز این شبیه‌ساز همراه با ماشین مجازی اندروید «اِی‌وی‌دی» عمل می‌نماید. پس به همین علّت می‌باشد که برای توسعه دهندگان بهترین و مطلوب‌ترین گزینه به شمار خواهد رفت. چرا که به موضوعی چون ویرایشگر کد دسترسی دارند و نیز توسعه دهندگان می‌تواند ضمن «اِی‌وی‌دی» به واسطه‌ی یک رابط کاربری گرافیکی جهت تست نمودن لایو بهره گیرند.

  • AVD؛

«اِی‌وی‌دی» از جمله تمیز و سالم‌ترین جلدهای شبیه‌ساز اندروید تلقّی می‌شود که حدوداً تمامی قابلیت‌های یک دستگاه اندروید حقیقی را عرضه می‌دارد. شما با استناد به «اِی‌وی‌دی» خواهید توانست تماس‌ها به همراه پیام‌های متنی وارد شده، سرعت‌های گوناگون شبکه، چرخش و حتی دیگر حسگرهای سخت‌افزاری را شبیه‌سازی بنمایید یا دستگاه‌های خارجی را با بهره‌گیری از یو اِس بی جهت انتقال دیتا یا اشکال‌زدایی بدان وصل بنمایید.

  • LD player

اِل‌دی پلیر شبیه‌سازی رایگان اندروید ضمن سرور گوشی تحت سیستم عامل ویندوز تلقّی می‌شود که از تمامی برنامه‌های گوگل پلی حمایت نموده و به صورت مستقیم با تعداد بسیاری از توسعه دهندگان رابطه برقرار می‌نماید. به جلد نوین اِل‌دی پلیر یک حالتی مینی افزوده شده است که برای شما این امکان را فراهم خواهد ساخت، صفحات شبیه‌ساز را در زمان کار نمودن و سرگرمی در سرور مجازی اندروید کوچک‌تر بنمایید!

جالب است بدانید که اِل‌دی پلیر از اندروید پنج ممیز یک و بیشتر از آن پشتیبانی می‌نماید و همانند؛ Nox player, droid4x برای شما تجربه‌ی بازی به همراه دستیابی راحت‌تر به برنامه‌های تلفن همراه را برروی صفحات کامپیوتر فراهم می‌سازد.

دوستان عزیز امیدواریم که ما توانسته باشیم در این متن از خود شما را با برخی از جهات سرور گوشی آشنا سازیم.‌ البته که شما می‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این راستا با ما در سرورنت تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید