پرش لینک ها
ویژگی کاربردی خودروها

10 ویژگی کاربردی خودروها؛ حرفه‌ای و مدرن

10 ویژگی کاربردی خودروها؛ حرفه‌ای و مدرن

ویژگی کاربردی خودروها از 30 سال گذشته تا تابه الان تغییرات زیادی کرده است. باتوجه‌به این که تکنولوژی در حال پیشرفت است و بر تمام جنبه‌های زندگی ما از جمله رانندگی تأثیر گذاشته است ویژگی‌های جذابی به خودروها افزوده شده است.

ویژگی‌های زیادی به خودروها اضافه شده است که بسیاری از این فناوری‌ها، کاربردی و بسیاری دیگر فقط جهت افزایش امکانات خودرو در نظر گرفته شده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم با ویژگی‌های حرفه‌ای و کاربردی خودروهای مدرن آشنا شویم که چه نقشی در ایجاد تحول در جابه‌جا شدن ما دارند.

ویژگی کاربردی خودروها
ویژگی کاربردی خودروها

ویژگی کاربردی خودروها

پیشرفت خودروها به‌خصوص در بخش ایمنی باعث شده است تا کمتر به خطر بیفتیم. امروزه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد که در خودروها ایجاد شده بدون این که مقصدی در ذهن خود داشته باشید شما را تشویق به رانندگی می‌کند. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این خودروهای مدرن حرفه‌ای روز دنیا آشنا شوید.

ویژگی کاربردی خودروها
ویژگی کاربردی خودروها

کمک پارکینگ

یکی از نقاط ضعف رانندگان در حین رانندگی پارک کردن است. با استفاده از این فناوری به‌راحتی این مشکل حل شده است. با کمک این سیستم یعنی کمک پارک که بر روی خودروهای امروزی نصب شده است دیگر نگران این مشکل نباشید. با قراردادن سنسور‌های مختلفی در خودرو این سنسور کار می‌کند که می‌توان از ویژگی‌های این سنسور به پارک کردن بدون رانند اشاره کرد.

کمک معکوس reverse assist

با کمک این ویژگی کاربردی خودروها شما می‌توانید در زمان حرکت اشتباه در خیابان مسیر خود را تصحیح کنید. زمانی که شما در چهار راهی مسیر خود را از سمت چپ به راست رفته‌اید این سنسور می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

خواب‌آلودگی راننده

یکی از عواملی که باعث بروز سانحه و تصادف می‌شود خستگی و خوب آلودگی رانندگان است. در طول سال تصادفات زیادی در سرتاسر جهان اتفاق میفتد که باعث مرگ خیلی از افراد می‌شود. باتوجه‌به این سنسور خواب‌آلودگی که برای ماشین‌های مدرن در حال اجرا است این مشکل در حال برطرف‌شدن است. این سنسور باتوجه‌به علایم هوشیاری راننده این سنسور شروع به آلارم می‌کند تا راننده به خواب نرود و از حوادث ناگوار جلوگیری کند.

رادار نقطه کور

زمانی که شما در حال رانندگی هستید در هنگام حرکت، شما نقاط کور بسیاری دارید که این سنسور کمک زیادی به شما می‌کند. باتوجه‌به این ویژگی کاربردی خودروهای مدرن شما از ایجاد حوادث ناگوار زیادی جلوگیری می‌کنید. با قراردادن سنسور‌های زیادی که در دورتادور بیرونی سطح ماشین وجود دارد، وجود ماشین‌های دیگری که کنار ما هستند را نشان می‌دهد. از ویژگی‌های به‌خصوص این سنسور می‌توان به هشدار دادن به‌موقع در هنگام حرکت به سمت شانه‌های جاده به شما اطلاع می‌دهد.

نورپردارزی دال ماشین

یکی از ویژگی‌هایی در خودروها کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد نورپردازی محیط خودرو است. درگذشته این موضوع اصلاً در ماشین‌های روز دنیا هم انجام نمی‌شد درحالی‌که امروزه این اصل در تمامی شرکت‌های پرچمدار دنیا در حال اجرا است.

سیستم گرمایش و ماساژ

باتوجه‌به تولید خودروهای مختلف با برند‌های متفاوت در جاده‌ها باعث ایجاد ترافیک زیادی می‌شود. رانندگی زیاد در جاده‌ها باعث درد در عضلات بدن می‌شود که به‌مرورزمان باعث دردهای خفیف بیشتری می‌شود. باتوجه‌به این ویژگی کاربردی خودروها می‌توان از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد. سیستم‌های گرمایش و ماساژور در تمامی ماشین‌های مدرن به کار گرفته شده است که به شما کمک می‌کند که رانندگی لذت بخشی داشته باشید و از آن خسته نشوید.

رانندگی خودمختار

شکل‌های مختلفی از خودکار بودن خودرو وجود دارد که شکل نهایی آن رانندگی خودمختار است. این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که با انتخاب لوکیشنی که کجا می‌خواهید بروید چشم‌های خود را ببینید و تا انتهای مسیر بخوابید. این ویژگی در بسیاری از ماشین‌های روز دنیا استفاده می‌شود که از خصوصیات این سیستم می‌توان به دست گرفتن فرمان در هنگام ترافیک اشاره کرد.

کروز تطبیقی adaptive cruise control

در بسیاری از ماشین‌ها این آپشن وجود داشت که شما در مسیر‌های طولانی با فشار دادن یک کلید ماشین خود را در یک سرعت بتوانید برانید و لازم نباشد پای خود را بر روی پدال دیگر بگذارید. کروز برای زمانی استفاده می‌شود که مسیر طولانی باشد اما با این ویژگی جدید شما می‌توانید در مناطق شلوغ از این ویژگی منحصربه‌فرد استفاده کنید.

سیستم کروز کنترل تطبیقی با استفاده از رادار‌هایی که بر روی ماشین نصب می‌شود می‌تواند سرعت خودرو جلویی را با خود محاسبه کند. با استفاده از این ویژگی کاربردی خودروهای مدرن شما می‌توانید به‌راحتی در تمام جاده‌ها رانندگی کنید و باتوجه‌به این سیستم در ترافیک یا مسیر‌های باز جاده سرعت ماشین خود را به طور خودکار افزایش یا کاهش دهید.

نمایشگر‌های HUD

نمایشگر هد آپ یکی دیگر از ویژگی‌های جدید است که بر روی خودروهای مدرن ایجاد شده است که بسیار کاربرد دارد. این سیستم روبروی شیشه جلو شما قرار دارد که به شما این قابلیت را می‌دهد که بدون چشم برداشتن از جاده و رانندگی می‌توانید به نمایشگر نگاه کنید. باید این موضوع را بیان کرد که این ویژگی قبلاً در ماشین‌های نظامی استفاده می‌شد که امروزه برای کم‌کردن خطاهای انسانی و کم‌شدن تصادفات آن را بر روی خودروهای سواری نصب کرده‌اند.

سنسور‌های صدا و حرکتی راننده

یکی از ویژگی کاربردی خودروهای مدرن، ژست کنترل صدای رانندگان است. از ویژگی‌های هوشمند خودرو است که باعث جلوگیری از حواس‌پرتی در رانندگان می‌شود. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید بدون لمس کردن هیچ دکمه و کلیدی از ویژگی‌های ماشین خود استفاده کنید. نحوه استفاده از این سیستم به این شکل است که با حرکت‌دادن دست به روش خاصی یا گفتن جمله خاصی می‌توانید خیلی راحت از سایر ویژگی‌های خودرو استفاده کنید.

ویژگی کاربردی خودروها
ویژگی کاربردی خودروها

درگذشته برقی بودن شیشه بالا یا قفل مرکزی جزو ویژگی کاربردی خودروهای مدرن و روز دنیا معرفی می‌شد. باتوجه‌به پیشرفت فناوری ویژگی‌های کاربردی در خودروها روزبه‌روز پیشرفت چشم‌گیری کرده است. تعداد زیادی از این ویژگی‌ها برای شما نام‌برده‌شده که در بسیاری از خودروهای روز دنیا در حال اجرا است.

تمام این ویژگی‌ها در خودرو در مرحله اول برای حفظ جان شما در رانندگی انجام می‌شود که خطاهای انسانی در تصادفاتی که آمار زیادی است کم شود و در مرحله دوم این ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای راحت شدن رانندگی طراحی شده است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید