پرش لینک ها
سرور اختصاصی و خرید آن

سرور اختصاصی و خرید آن

سرور اختصاصی همان‌گونه که از نام آن هویداست، برخلاف سرور اشتراکی، مازاد بر سخت افزار اختصاصی به علّت آن‌که در دیتاسنتر به گونه‌ی اختصاصی حفظ و نگهداری می‌گردد، حاوی امنیت بسیار بالایی هم نیز هست. خرید سرور اختصاصی تنها مخصوص، وب‌سایت پربازدید و پرتردد نیست. بنابراین توسعه دهندگان خواهند توانست با دسترسی‌ بسیار از آن بهره گیرند. حال بهتر است در امتداد این مطلب از سرورنت با ما همراه گردید. قطعاً که می‌توانید به اطلاعات خوب و مفیدی دست پیدا کنید.

 

 سرور اختصاصی یعنی چه!

Dedicated server سروری است که تنها در اختیار یک کاربر واقع خواهد شد و منابع سرور تماماً اختصاصی بوده و به مرحله‌ی اشتراک گذارده نخواهد شد. این بدان معنا است علاوه بر امنیت بسیار زیاد، سرعت سرویس میزبانی شما نیز تا به حد بسیاری، زیاد خواهد شد. به همین علّت مدیران وب‌سایت های عظیم که همواره در اتخاذ میزبان با برخی اشکالات چون؛ امنیت، پیک ترافیک، صد البته سئو دست و پنجه نرم می‌نمایند. از این جهت شما می‌توانید با خیالی آسوده این سرویس را تدارک ببینید.

جالب است و بهتر است به این نکته توجه کنید که؛ تهیه و خرید سرور اختصاصی برای شما این امکان را مهیا می‌سازد، تسلط و کنترلی تمام و کمال جهت مدیریت محتوای سرور در اختیار داشته و هیچ نوع چهارچوبی در اتخاذ سیستم عامل، کنترل پنل، بهره‌گیری از منبع را نداشته باشید. سرور اختصاصی ضمن دیتاسنتر مجهز و همچنین ایمن نگهداری می‌گردند. از سویی این سرورها با سرعت اینترنت بالا همراه با یک آی‌پی اختصاصی ارائه داده خواهند شد.

 سرور اختصاصی یعنی چه! انواع گوناگون؛

کمپانی های ارائه کننده خدمات سرور، هریک با استناد به زیرساخت تعریف گردیده و سیاست‌های کاری آن‌ها به یک شیوه سرور اختصاصی را عرضه می‌دارند. Dedicated server امکان دارد در پلن‌های تعریف گردیده با مقدار منبع قید شده و گونه و مدل سخت افزارهای معین ارائه داده بشوند.

و یا امکان دارد کاربر، مقدار منبع مدّنظر خویش را تقاضا نماید که به هنگام امکان ارائه گردد. جهت تهیه Dedicated server میبایست مقدار منبع مدّنظر خویش، اعم از مقدار هارد، رم نیز سی پی یو معین باشد، نیز می‌باید سیستم عامل موردنظر خویش جهت نصب نمودن برروی سرور و نیز موقعیت سرور را معین کنید. ولو آن‌که بخواهید تصمیم اتخاذ نمایید، سرور ایران را تدارک ببینید یا سرور مربوط به خارج از ایران، میبایست به چند نکته در این راستا توجه نمایید.

 سرورهای اختصاصی ایران؛

به علّت آن‌که در درون ایران میزبانی می‌گردد، خواهید توانست استقامت بسیاری در مقابل حملات سایبری همانند DDOS با بهره‌گیری از محدود نمودن آی پی‌های بیرون از کشور در اختیار داشته باشید. مازاد بر این‌که ترافیک به گونه‌ی نیم بها برای کاربران حساب می‌شود، از سویی پینگ پایین‌تر به همراه سرعت بیشتر در اختیار خواهند داشت.

 

سرور اختصاصی ایران؛

به علّت آن‌که در درون کشور است، دسترسی‌ بیشتر به همراه سرعت بسیار بالاتر را ارائه می‌دارد. به هنگامیکه این سرویس را تدارک ببینید، با استناد به ارزان بودن ترافیک داخلی، نهایتاً هزینه‌ها برای شما بسیار به صرفه‌تر خواهد شد. ضمن آن‌که سرعت دستیابی برای کاربران درون کشور در مقابل همین سرور در شرایط خارج از ایران چند برابر بیشتر خواهد شد. همچنین، از آن سوی که پهنای باند ترافیک درون کشور بیشتر شده است، با تهیه و خرید سرور اختصاصی ایران پنهای باند مناسبی در اختیار خواهید داشت.

به غیر از آن‌که قیمت سرویس هم کم خواهد شد. نهایتاً برروی سرور داخل کشور با هر گونه سیستم عاملی که بدان نیازمند بودید، به آسانی می‌توانید از کلّیه‌ی مزیت‌های یک سرویس اختصاصی بهره گیرید. با اجاره سرور اختصاصی ایران، سرور شما در یکی از برترین و بهترین مراکز داده درون ایران که عبارت می‌باشد از؛ پارس آنلاین، برج میلاد، افرانت و… واقع می‌شود.

سرور اختصاصی خارج؛

سرور اختصاصی خارج؛ چنانچه که در وب‌سایت خود از سرویس‌هایی که بنابر علل تحریم نیاز به سرور خارج از کشور با آی‌پی بیرون از ایران داشته باشند، بهره می‌گیرید و یا عمده بازدیدکنندگان وب‌سایت و یا کاربران اپلیکیشن شما در بیرون از کشور ایران حاضر هستند، سرور اختصاصی بیرون از کشور ایران جواب‌گوی نیاز شما است. اجاره و یا آن‌که خرید سرورهای اختصاصی اروپا نیز کشور آمریکا با استناد به واقع شدن در دیتا سنترهایی که شامل شرایط کیفی بسیار مطلوبی می‌باشد، از آپتایم بالا نیز بهره‌مند است. کشور آلمان از شناخته‌شده ترین و محبوب‌ترین کشورها تحت عنوان ارائه دهنده این سرویس است.

 سرور اختصاصی خارج؛ 

لینوکس؛

سرور اختصاصی لینوکس سرورنت از جمله دیگر سرویس‌های اختصاصی تلقّی می‌شود که قابلیت نصب انواع و اقسام توزیع لینوکس، همانند! Debian, Centos و… را شامل می‌شود. با تهیه و خرید سرور اختصاصی لینوکس، یک سرور در برترین و بهترین مراکز دیتای کشور ایران نیز آلمان همراه با استانداردهای بین المللی tire 3 که به علّت زیرساخت‌های استاندارد به پایداری هرچه بیشتر و بهتر سرویس کمک خواهد کرد، دارید. Dedicated server لینوکس قابلیت حمایت و پشتیبانی از کنترل پنل‌هایی چون؛ دایرکت ادمین، سی پنل را شامل می‌شود.

در اکثریت موارد مورد بهره‌گیری توسعه دهندگان آی است که از زبان‌های گوناگون بسیاری چون؛ C, C++, python, perl, java,  و… بهره می‌گیرند. یا آن‌که نیازمند بهره‌گیری از پایگاه های داده توانمند همانند؛ Mysql, Oracle, و… هستند. این سرویس نیز چون دیگر سرویس‌ها با سخت افزار به روز و بسیار توانمند، منجر به بیشتر شدن سرعت خواهد شد.

 ویندوز؛

تهیه و خرید سرور اختصاصی ویندوز که از سری سرورهای تحت ویندوز سرورنت است، برای هنگامی که وب‌سایت و یا اپلیکیشن شما با زبان برنامه‌نویسی Asp.net پیاده‌سازی گردیده است و نیز دیتابیس توانمند SQL server بهره می‌گیرد، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. ویندوز سرور در چند جلد به واسطه‌ی مایکروسافت ارائه گردیده است که در پنل مدیریت سرورهای سرورنت شما می‌توانید اقسام ورژن‌های Windows server چون؛ ویندوز سرور سال‌های ۲۰۱۲,۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ را به نصب برسانید. به عبارتی سرورهای اختصاصی ویندوز از وب سرور iis حمایت و پشتیبانی می‌نماید. جلد بالاتر با امکاناتی بیشتر و نیز امن‌تر به منبع بیشتری جهت نصب گردیدن برروی Dedicated server نیازمند خواهند بود.

 تهیه و خرید سرور اختصاصی؛

تهیه و خرید سرور اختصاصی؛ از آن سوی که در Dedicated server منبع مختص تنها به یک کاربر است و به مرحله‌ی اشتراک گذارده نمی‌شود، نهایتاً سرعت و کیفیت بسیاری را شامل می‌شود. از این جهت چنانچه که مدیر وب‌سایت یک نهاد یا کمپانی خاص و عظیمی می‌باشید که کیفیت سرور برای شما از اهمیت بیشماری برخوردار است و یا دارنده یک وب‌سایت فروشگاهی با تعداد کاربران به همراه بازدیدکنندگان بیشماری می‌باشید، همچنین چنانچه که صاحب یک وب‌سایت دانلود و یا بازی‌های آنلاین می‌باشید که نیازمند سرعت به همراه پهنای باند بالا هستید، بدون شک و شبهه تهیه و خرید سرورهای اختصاصی به شما از جانب ما توصیه می‌شود.

 و در پایان؛

دوستان عزیز ما در این متن از خود سعی کردیم شما را با مزایا و توانمندی سرور اختصاصی و تهیه و خرید آن آشنا سازیم. حال آن‌که بهتر است خاطر نشان شویم که شما می‌توانید به هنگام نیاز و در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در سرورنت تماس حاصل فرمایید. قطعاً که پاسخ‌گوی خوبی به پرسش‌های بیشمار شما خواهیم بود.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید